0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
نویسندگان :
فاطمه بور بور
1
1- آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران(ورامین)
کلمات کلیدی :
الگوی تدریس E5، خودتنظیمی، خلاقیت
چکیده :
پژوهش حاضر با عنوان اثر بخشی الگوی تدریس E5(براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت دردرس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان های تهران(ورامین)، از نظر هدف کاربردی و روش انجام پژوهشی شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه در رشته علوم انسانی به تعداد 680 نفر که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تحصیل بودند. به دلیل شبه آزمایشی بودن پژوهش تعداد 60 نفر دو کلاس (30 نفر گروه آزمایش 30 نفرگروه کنترل ) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش گرد آوری داده ها دو روش كتابخانه اي و روش میدانی بود. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش دو پرسشنامه خلاقیت تورنس(1979)و پرسشنامه خودتنظیمی دانش آموز زیمرمن و پونز (1988) بود.تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از فراوانی ، نمودار، جداول ، میانگین و انحراف معیار استفاده شد و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره آنکوآ ، آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره مانکوآ با استفاده ازنرم افزار 25 SPSS انجام شد.یافته های پژوهش نشان داد الگوی تدریس E5( براساس رویکرد ساختنگرایی) برخودتنظیمی وخلاقیت دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان های تهران(ورامین) تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
«بررسی عوامل اجتماعی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه مازندران(مطالعه موردی: دانشکده علوم انسانی و اجتماعی)»
محمد نبی نجفی اندرور - مهدی فقیه عبدالهی
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطه ای چابکی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - زهرا محمدی زواره - زهرا افشاری
کووید 19 و نگاهی به نظام تعلیم و تربیت
مهرداد سعدی - کبری دلفی
مدل رگرسیونی یادگیری سازمانی و دانشآفرینی در ورزش با رفتار شهروندی در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
احمد احمدی - سعید سعیدی - علیرضا حیدری مفرد
شیوه های آموزش ویادگیری مبتنی برفناوری واطلاعات
خدیجه آهنگری
تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
محمدعلی دادگر - امین امانی - مریم صحرانورد - عصمت صحرانورد
آسیب شناسی جذب و استخدام معلمان آموزش و پرورش
لیلا رضایی طالش - ندی مجیدی - صدیقه محمدیان
بررسی آموزش مهارت گفتاری زبان انگلیسی زبان آموزان و عوامل موثر بر آن در مدارس دوره ی دوم متوسطه در ایران
سید مرتضی هاشمی تروجنی - پریسا فرخی نژاد
نقش شادی و نشاط در مدارس و تاثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان ابتدایی
لیدا شش پری - حسین مومنی مهموئی
بررسی تأثیر آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه امیرپازواری شهرستان بابلسر
سمیه سلطان زاده بالی - صفیه طهماسبی لیمونی - میترا قیاسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0