0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی روش های آموزشی ادراکی حرکتی بر بهبود عملکرد عصب روان شناختی دانش آموزان دارای اختلال های یادگیری غیرکلامی
نویسندگان :
مریم فلاح پور
1
فرشته باعزت
2
1- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران
2- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
مهارت های ادراکی- حرکتی،عملکرد عصب روان شناختی،اختلال یادگیری غیرکلامی
چکیده :
در این پژوهش، تأثیر آموزش مهارتهای ادراکی-حرکتی بر بهبود عملکرد عصب روان-شناختی دانشآموزان دارای اختلالهای یادگیری غیرکلامی مورد بررسی قرار گرفت. روش این پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل دانشآموزان دارای اختلالهای یادگیری غیرکلامی در شهرستان ساری و بابل بود. از میان این دانشآموزان، 30 نفر به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. از آزمون عصب روانشناختی کودک و نوجوان کانرز برای جمعآوری دادهها استفاده شد. پس از اجرای پیشآزمون بر روی هر دو گروه، آموزش مهارتهای ادراکی-حرکتی به مدت 8 جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد، در حالی که گروه کنترل هیچ مداخلهای نداشت. پس از اتمام آموزش، پسآزمون بر روی هر دو گروه انجام شد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که میانگین نمرات پسآزمون دو گروه تفاوت معناداری دارد و همچنین آموزش مهارتهای ادراکی-حرکتی بر گروه آزمایش اثربخش بوده است (p < 0.05). در نتیجه، به این استنباط رسیده شد که آموزش مهارتهای ادراکی-حرکتی تأثیر اثباتکننده و معنیداری بر بهبود عملکرد عصب روانشناختی دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری غیرکلامی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
تدریس موثر با استفاده از داستانی کردن دروس ریاضیات
امیرمحمد مومنی کوهستانی - یاسمن نژادحسینیان
بررسی نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت ادارات آموزش و پروش خراسان جنوبی
مریم صحرانورد - محمدعلی دادگر - زهرا محمدزاده - صهیب مودی
بررسی نقش تعهد شغلی آموزگاران در توسعه کیفیت آموزشی مدارس مقطع ابتدایی
سیمین موسی علی
تاثیر برنامه درسی تلفیقی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم شهرستان سبزوار
عباس قاسمیان - امیرحسین ایزی
بررسی اهمیت و ضرورت توجه به افت تحصیلی و افزایش انگیزه در دانش آموزان
تقی انصاری نیا
بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شاخص های رشد خلاقیت معلمان در مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
نقش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی در دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد
اعظم فولادی شهری - مجید علیجان نوده پشنگی
اثر مهارتهای ارتباطی بر سلامتروانی و نقش آن بر اوقات فراغت فعال دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامی تهران شمال
زینب نعمتپور کرانی - علی اصغر درودیان - شیوا آزادفدا
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم دبستان به روش خلاقیت گیلفورد
زهرا سیاه پوش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0