0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی در دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد
نویسندگان :
اعظم فولادی شهری
1
مجید علیجان نوده پشنگی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد
کلمات کلیدی :
سازگاری اجتماعی،اختلالات یادگیری،مهارتهای ارتباطی،گناباد
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر پیش بینی سازگاری اجتماعی بر اساس مهارتهای ارتباطی در دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد می باشد. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی والدین دانش آموزان دارای اختلال یادگیری شهر گناباد به تعداد 250 نفر بودند که بر اساس اطلاعات جدول کرچسی مورگان 148 نفر بعنوان نمونه تعیین شده و با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه های مهارتهای ارتباطی بارتون جی. ای (1999) و سازگاری اجتماعی دخانچی (۱۳۷۷) بود. اطلاعات گرداوری شده در نرم افزار Spss-24 و با استفاده از آزمون رگرسیون خطی چندمتغیره مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد مهارتهای ارتباطی می توانند بصورت معناداری تغییرات سازگاری اجتماعی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری شهر گناباد را تبیین نمایند. همچنین از بین ابعاد مهارتهای ارتباطی به ترتیب مهارتهای کلامی (229/0 = β) و مهارت شنود (207/0 = β) بیشترین نقش را در پیش بینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری داشتند (05/0 > p) در حالی که مهارت بازخورد نقش معناداری در این متغیر نداشت (05/0 < p). نتایج تحقیق حاکی از آن است که بهبود مهارتهای ارتباطی نقش مثبتی در ارتقای سازگاری اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹
فاطمه عشورنژاد
بررسی شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز معلمان در تربیت سیاسی دانش آموزان
فیروزه دوست بین - محدثه نجفی - احسان فلسفی - احسان اله برومند
بررسی تاثیر 8 جلسه درمان شناختی رفتاری بر بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان 10 تا 15 سال
لیلا حیدری
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی
مژگان صفرنژاد - فاطمه الیاسی مصباح - اریج قیاسی
بررسی تاثیر الگوی بارش مغزی بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان
فاطمه یوسف زاده درزی
تاثیر وجدان کاری بر هویت سازمانی با نقش میانجی تنبلی اجتماعی (مطالعه موردی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان آمل)
فرهاد رضوانی - نادی علیزاده
بررسی رابطه بین پذیرش و ذهن آگاهی با امید به زندگی در خانواده های دارای فرزند اوتیسم شهرستان ساری
عماد روشن قیاس - نجیمه سعدالهی اسرمی
تاثير طرح معلم پژوهنده بر دانش و روش تدريس معلمان از ديدگاه معلمان مجري طرح و شناسايي و رتبه بندي آن
مریم تقوایی یزدی - طاهره آقامیرزایی محلی - سید فاطمه عبدالله پور مقری
"The Application of Deep Learning and Artificial Intelligence in Physics Education: Revolutionizing Teaching and Learning"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
تاثیر هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان
زهرا محمدپور - رضا عطایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0