0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکار های توسعة فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین معلمان
نویسندگان :
فاطمه حاجی پور اسی
1
سمیه میرزاد
2
آذین جعفرزاده
3
1- آموزش و پرورش محمودآباد - مازندران
2- آموزش و پرورش محمودآباد - مازندران
3- آموزش و پرورش محمودآباد - مازندران
کلمات کلیدی :
مطالعه،تحقیق گریزی،پژوهش معلمان،آموزش و پرورش
چکیده :
براي نهادينه كردن فرهنگ تحقيق و پژوهش مي بايست ابتدا ريشه ها و عوامل ايجاد بي علاقه بودن را در بين معلمان شناسايي نمود سپس با رفع موانع بازدارنده زمينة ورود عملي و اثربخشي آنان را به فرايند پژوهش ايجاد كرد . بي شك نبود نگرش و باور صحيح در بين مديران و رهبران نظام آموزشي در خصوص جايگاه و اهمیت پژوهش ، عدم احساس نياز معلمان به اين مقوله ، فرهنگ نشدن پژوهش در جامعه ، كمبود و نامناسب بودن منابع مالي ، عدم بهره گيري از عوامل انگيزشي جهت ترغيب معلمان پژوهنده ، فقر اطلاعات علمي و منابع آموزشي معلمان در زمينة پژوهش و تحقيقات ، از مهم ترين عوامل تاثير گذار در ميزان اقبال عمومي معلمان به موضوع پژوهش است . در اين مقاله كه به روش «كتابخانه اي» تهيه شده ، به ضرورت فرهنگ مطالعه و پژوهش در بين معلمان پرداخته شده و عوامل تحقيق گريزي معلمان بيان شده و در آخر راهكارهايي براي ترغيب و تشويق معلمان به مطالعه و پژوهش ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدارس هوشمند بر اساس برنامه هفتم توسعه
سمیه مشهدی آقایی - مهدی حسین زاده
الگوهای تغذیه ای در پیشگیری از پرفشاری خون: یک مطالعه مروری
حامد نظیف - محمدرضا رضانژاد - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - ریحانه معصومی
نقش فضای مجازی در سبک زندگی
فریبا پولادی باغبادرانی
فناوری های آموزشی در علوم تجربی دوره ابتدایی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
سواد رسانه ای بزرگترین چالش مدارس امروز
سمیه خوراشاهی - تقی ایمانی - ذکیه برهان
بررسی عوامل مؤثر بر میزان پذیرش نرم افزار شیرپوینت در بین کارکنان مرکز آموزش ملی نفت ایران واحد محمود آباد
مجید شیرزاد - مریم سلامی
چند پایه در ایران
سید علی اصغر پرستاران - مرتضی خیر آبادی - علی اکبر محمدی - فرزاد عصمتی - عرفان شعبانی
بررسی یادگیری سازمانی با بهره وری در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
آزاده میرچی - وحید فلاح
بررسی و شناسایی عناصر برنامه درسی از دیدگاه مکاتب رئالیسم و پراگماتیسم
آمنه مهدی زاده
رابطه مدیریت کلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1403
فریبا دانشور - خدیجه زال نژاد - فاطمه اسدی فرد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0