0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر
نویسندگان :
پژمان بریمانی
1
علیرضا اسلامی
2
سمانه دوست محمد
3
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
کلمات کلیدی :
آموزش مهارت حل مسأله،سرسختی روانشناختی،دانش آموزان پسر.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش آموزان پسر دوره ابتدایی در شهر ساری در سال 1402 بود. با استفاده از روش نمونه گیری دسترس 30 نفر از دانش آموزان به طور تصادفی در دو گروه آزمایش 15 نفر و کنترل 15 نفر قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرسختی روان شناختی اهواز استفاده گردید. در این پژوهش برنامه مداخله گرانه آموزش مهارت حل مسأله به طور گروهی و پس از اجراي پیش آزمون روي گروه آزمایشی و کنترل، گروه آزمایشی در 8 جلسه دو ساعته (هر هفته 2 جلسه) به مدت یک ماه دربرنامه هاي آموزش مهارت حل مسأله شرکت کردند. یافتهها نشان داد که میانگین نمرات سرسختی روانشناختی دانش آموزان در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون و گروه کنترل معنی داری بوده است. بنابراین آموزش مهارت حل مسأله بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان پسر تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت آموزش مجازی درطول بیماری واگیردارکووید-19با استفاده از روش تحلیل رابطه خاکستری
سیده حکیمه حسینی - داود درویشی سلوکلایی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر صلاحیت های حرفه ای معلمان
زهرا مردان زاده
شناسایی راهکارهای تقویت ایمنی وامنیت سواحل ساری (تاکید بر گردشگری ورزشی)
شهرام زارع - بهزاد باقریان - رضا آرامش - جبیر تقی زاده
بررسی عوامل موثر بر مدیرت مصرف انرژی در فضاهای آموزشی با محوریت مدارس ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار
مرضیه هاشم آبادی
بررسی کتاب ریاضی 2 یازدهم تجربی
مریم سلیمانی کیا - عفت شیخی
بررسی رابطه بین آموزش مجازی با افت تحصیلی و خودباوری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
فاطمه بیان فر - محمد محمدیان - نگین نزوی
ارزش سنجی هویت و سرمایه اجتماعی سلبریتی های ورزشی بر مبنای بازدید فالوورها در فضای مجازی
حمیدرضا قزلسفلو - عاطفه خرمالی - سیده زهره حسینی
بهینه سازی حل مسئله جدول بندی زمان کلاس درس توسط الگوریتم ژنتیک و جستجوی اکتشافی : مطالعه موردی دانشگاه فنی و حرفه ای
جواد آقاجان زاده گودرزی - محمدمهدی محمدپور میر - حسن عزیزی درونکلائی - یاسر اکبری
چگونه توانستم مشکل املای محراب دانش آموز پایه دوم دبستان شهیدان نوروزی ورضایی را بهبود بخشم؟
علیرضا ذبیحی کلکناری
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0