0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین آموزش مجازی با افت تحصیلی و خودباوری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
نویسندگان :
فاطمه بیان فر
1
محمد محمدیان
2
نگین نزوی
3
1- دانشگاه پیام نور تهران
2- دانشگاه پیام نور سمنان
3- دانشگاه پیام نور سمنان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: آموزش مجازی، افت تحصیلی، افت خودباوری.
چکیده :
چکیده آموزش و پرورش آینده مبتنی بر دانایی و قوه ی تفکر و قدرت خلاقیت است. نوآوری ها، آموزش انفرادی، استفاده از دانش و فناوری پیشرفته، آموزش از راه دور، استفاده از کامپیوتر و اینترنت و ... از جمله ویژگی های آموزش و پرورش در قرن 21 خواهد بود. از آنجاکه نهاد آموزش و پرورش اصلی ترین ویکی از مهمترین نهاد یا واحد یادگیری و یاددهی بوده و هدف کلی آن رشد و تکامل آموزشی و انسانی فرد است، مطالعه راه های حفظ و سلامت آن نیز ضروری می باشد. حال سؤالاتی که با توجه به این موضوع ها مطرح می شود، این است: آیا استفاده از شبکه های مجازی در آموزش سبب افزایش بهره وری تحصیلی و بهبود یادگیری درسی دانش آموزان می شود یا خیر؟ آیا اعتماد بنفس و خودباوری را در دانش آموزان بالا می برد یا خیر؟ ویژگی های مثبت و منفی استفاده از این فناوری چه چیزهایی است؟ واین شبکه تا چه اندازه در یاددهی ویادگیری فراگیران تاثیر مثبت دارند؟ با توجه به ماهیت موضوع پژوهش حاضر كه بررسی رابطه بین آموزش مجازی با افت تحصیلی و خودباوری دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان رشتخوار می باشد از بعد هدف كاربردی و برحسب روش اجرا روش توصیفی- همبستگی است. مطابق با نتایج به دست آمده از این پژوهش به طور کلی آسیب هایی در مبحث آموزش مجازی وجود دارد. از جمله می توان به خستگی دانش آموزان از این روش اشاره کرد. همچنین باعث عدم تمرکز در مطالعه توسط دانش آموزان از دیگر معایبی است که می توان به آن اشاره کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نصراله حسین زاده - محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور
بررسی کارآفرینی و نقش مدیریت در کارآفرینی
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
چگونه توانستم مشکل یادگیری علی در درس ریاضی را بهبود ببخشم؟
فاطمه امیرزاده - یاسر درتاج
تبیین رابطه حمایت اجتماعی مدیران و انگیزش مشارکت ورزشی دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
هانیه هامونی - سمانه بنی اسدی - ملیحه راستی - مرجان مظفری
تببین مدل رگرسیونی بهرهوری نیروی انسانی و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی تعلق خاطر کاری در معلمان تربیت بدنی بیرجند
عاطفه آبیار
چگونه با افزودن پارامترهای کلاس معکوس (Flipped Classroom ) می توان به افزایش انگیزه، مشارکت در یادگیری و پیشرفت در درس زبان انگلیسی دانش آموزان هنرستان کمک کرد؟
نیره بهداد
چگونگی جمعبندی مطالب با خلاصهنویسی
محمود داورزنی - بهار سلطانپور
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
مقایسه اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر نگرانی و اضطراب اجتماعی در بین دختران و پسران نوجوان دارای اعتیاد به مواد مخدر شهرستان ساری
سیده ساره قربانی امره ای - فریبا امیر صدقی - الهه گرائیلی - شقایق اعلائی نسب
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی ششم ابتدایی با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - لیلا باجان - سمیرا سارانی - کبری توکلی - فاطمه زهرا موزن
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0