0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
توسعه و ترویج تفکر انتقادی و خلاق در دانش آموزان
نویسندگان :
فاطمه دهبان
1
1- آموزش و پرورش استان مازندران-محمودآباد
کلمات کلیدی :
تفکر انتقاد،آموزش،دانش آموز،معارف
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی اهمیت تفکر انتقادی در دانش آموزان می باشد که به روش کتابخانه ای انجام گرفته است. تفکر انتقادی ایجاد و پرورش یک فاصله احساسی و عقلانی بین خودتان و ایدهها و نظرات است چه این نظرات متعلق به خودتان باشد چه دیگران تا بتوانید حقیقت، اعتبار و معقول بودن مسئلهای را بهتر ارزیابی کنید. تفکر انتقادی تلاش برای ایجاد ارزشیابیهایی منطقی و قابل اطمینان است تا ببینیم که چه چیزی را میتوانیم منطقی باور کنیم و چه چیز را نمیتوانیم. در تفکر انتقادی از ابزارهای علم و استدلال استفاده میشود چون در آن ارزش شکگرایی به سادهلوحی یا تعصب، منطق بر ایمان، علم بر فرضیه و عقلانیت برخواسته از اندیشه نشان داده میشود. انسان هیچ وقت خالی و فارغ از تفکر نیست و از همینروست که میگوییم تفکر در فطرت انسان است. با توجه به نقش مهارتهای تفکر انتقادی افراد را باید چنان بار آورد که دارای دید انتقادی باشند و اینگونه دید یا نظر در ایشان رشد و گسترش یابد به طوری که افکار و عقاید مستدل بیان کنند و به سرعت تحت تأثیر افکار و عقاید دیگران قرار نگیرند (نیستانی، 1388).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر نشاط و شادابی در افزایش میزان یادگیری دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
رابطه ی استفاده دانش آموزان از فناوری اطلاعات با پیشرفت تحصیلی در دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس
نرگس راونگ
نقش مشارکت های مردمی در توسعه مدیریت شهری: مطالعه موردی شهرستان فریدونکنار
سید عبدالله میرمحمدتبار
اهمیت مهارت های مدیریتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مهرداد شعبانی - مسلم خوشخو - مهدی هادیان
بررسی علل پیدایش سکوت سازمانی و نقش آن در کاهش خلاقیت کارکنان
مهناز رحمتی - احمدرضا قمی اویلی
بررسی جایگاه هنر زرنگاری(تذهیب) در کتب هنر دورهی اول متوسطه بعنوان دورهی عمومی
الناز خلیلی
بررسی فقهی و حقوقی ازدواج متعه در اسلام
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
تاثیر کیفیت خدمات بر نوآوری سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
حمیدرضا گوهررستمی - ابوالفضل آریج
رابطه آینده نگری و کیفیت آموزش عالی در زیست بوم جدید
رویا باباتبار - مهسا غلامحسین زاده
رابطه بین هوش اخلاقی با توانمندی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی منطقه مرند در سال تحصیلی 1401-1400
ابراهیم اکبری لیواری - معصومه اسماعیلی - فاطمه جهدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0