0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش آموزش درس کارآفرینی در قصد کارآفرینی دانش آموزان
نویسندگان :
فهیمه رضائی
1
احمد فقیه عبدالهی
2
1- دانشگاه فرهنگیان آمل
2- منابع طبیعی
کلمات کلیدی :
كارآفريني، قصد كارآفريني، آموزش كارآفريني، دانش آموزان
چکیده :
كارآفريني موجب رشد و توسعه اقتصادی کشورها شده است، از این رو کشورها برای دست یابی به مزیت رقابتی و حل مسائل عمومی جامعه ملزم به توسعه کارآفرینی هستند. ازجمله اقدامات راهبردی برای رشد و توسعه كارآفريني، آموزش کارآفرینی بویژه در سنین پایه و حوزه آموزش و پرورش است. آموزش كارآفريني تبادل رسمی و نظام مند اطلاعات و دانش کارآفرینی است. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آموزش درس "کارآفرینی" بر ایجاد قصد کارآفرینی در دانش آموزان است. این پژوهش با روش تحقیق پس رویدادی و با استفاده از ابزار پرسشنامه بین 230 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در استان مازندران صورت پذیرفت. جمع آوری داده ها در دو مرحله ابتدای سال تحصیلی و انتهای سال تحصیلی در دو گروه آزمایشی و کنترل انجام شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که آموزش درس کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانش آموزان و عوامل تعیین کننده آن شامل نگرش به رفتار، هنجارهای ذهنی و درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی مولفه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی
الهه کشاورز - احمدرضا اوجی نژاد - مهدی حاجی زاده - لیلا بهزادی
نقش موسیقی در یادگیری
سیدعلی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - علی اکبر محمدی - زینب درویش نوری - هاجر فدوی
نقش زنان در نظام تربیتی اسلام
محمد جواد شهدی - علی اصغر آزاد
آموزش و پژوهش در مدارس
معصومه همتی زاده - آرزو موسوی - زینب داودی
بررسی تاثیر سطح سواد والدین در وضعیت آموزشی و علمی دانش آموزان
نسا گلپایگانی
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
جایگاه نماد های هویت ملی در کتاب های درسی جغرافیا دوره متوسطه دوم رشته علوم انسانی
مریم ابراهیمی
آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان در مدرسه
کوثر رضایی
بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در اداره کل ورزش جوانان استان مازندران
باقر تسلیمی ماچکه پشتی - سلمان بخشنده - مهدی کهنسال
یادگیری موقعیتی ریاضیات مبتنی بر حل مسأله
اکرم خسروگردی - علی بابایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0