0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
یادگیری موقعیتی ریاضیات مبتنی بر حل مسأله
نویسندگان :
اکرم خسروگردی
1
علی بابایی
2
1- آموزش و پرورش استان سمنان
2- آموزش و پرورش استان سمنان
کلمات کلیدی :
یادگیری موقعیتی، ریاضی، مدل سازی، حل مسأله.
چکیده :
هدف از این مطالعه بررسی این است که تدریس یادگیری موقعیتی می تواند به یادگیرنده در محیط های واقعی تر کمک کند. برجسته کردن جنبه های مؤثر یادگیری موقعیتی و بررسی اشکالات احتمالی، با ارائه انتقادات از سایر نظریه ها یا دیدگاه ها از اهداف این مطالعه بوده است. همچنین درک "واقعیت" شبیه سازی، برای استفاده اطلاعات در حل مسائل سازمانی در محیط کار یادگیرنده و اثربخشی شیوه های آموزشی تعاملی به عنوان ابزاری برای فعال کردن دانش به دست آمده یادگیرنده مورد توجه محقق بوده است. لذا در کلاس درس ریاضی شامل 28 دانش آموز پایه هفتم فعالیت هایی مبتنی بر حل مسأله طراحی و اجرا شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات مشاهده کیفی و پرسشنامه نظرسنجی از دانش آموزان، محقق ساخته با آلفای کرونباخ 7/0 بوده است. نتایج نشان داده است 88 درصد دانش آموزان دیدگاه مثبتی نسبت به فعالیت ها داشته اند. استفاده از شیوه یادگیری موقعیتی موجب افزایش درک دانش آموزان در رویارویی با مسأله در موقعیت جدید شده و افزایش انگیزه، حس اعتماد به نفس و پیشرفت 20 درصدی تحصیلی از نتایج اجرای این الگو بوده است. نتایج نشان داده است که یادگیری موقعیتی، به تنهایی کافی نیست، اما اگر با یادگیری از طریق دانش اکتسابی آمیخته شود، مؤثرتر خواهد بود. بنابراین مطرح کردن نظریه ای فراگیرتر از یادگیری موقعیتی ضروری است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثر بخشی حمایت سازمانی بر رضایت و انگیزه شغلی کارکنان (موردمطالعه: دانشگاه فرهنگیان)
نرجس زهتاب یزدی - صدیقه ناظمیان - منصور دهقانی تفتی
آموزش و پرورش در پرتو عدالت پژوهی
حسنیه قاضی زاده - پرویز قراگوزلی
بررسی و مقایسه الگوهای مدیریت دانش به منظور ارائه الگوی مطلوب
شیما نیک نژاد
آموزش درک رفتار و پرورش هوش هیجانی کودکان از طریق داستان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نگین ولی زاده
آسيب شناسی فضاي مجازي در مراکز دانشگاهی و مدارس
فرشته هواسی - فاطمه رشيدي - زينب روشني - فاطمه ياسمي
بررسی تاثیر چند رسانه ای ها بر تقویت مهارت های یادگیری دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی
معصومه صالحی میر
English as a Foreign Language Learners’ vs. Teachers’ Attitudes toward Summarizing Strategy and Its Impact on Reading Skill
Zahra Aghazadeh
تاثیر گرایش بازاریابی و نوآوری با وجود نظام توزیع و ترفیع بر مزیت رقابتی به منظور عملکرد صادراتی تجارت الکترونیک (مورد مطالعه شرکتهای کوچک و متوسط الکترونیکی استان مازندران)
صهبا نوائیان قاسمی - حمیدرضا رضوی - سعید امامقلی زاده
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0