0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک ویلیام رومی (مورد مطالعاتی: کتاب تحصیلی سال 1401-1400)
نویسندگان :
مونا سالاری فرد
1
سیده زهره موسوی
2
پریسا کاویانی
3
1- مدرسه ابتدایی فردیس، البرز
2- آموزش و پرورش شهرستان نوشهر
3- آموزش و پرورش شهرستان نوشهر
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا ، کتاب علوم تجربی، سوم ابتدائی، ویلیام رومی.
چکیده :
این مقاله درصدد تحليل محتواي کتاب علوم پايه سوم ابتدايي در سال تحصیلی 1401-1400 براساس روش ويليام رومي است. جامعه مورد مطالعه کتاب علوم پايه سوم ابتدايي مي باشد که مورد تحليل قرار گرفته و واحد تجزيه و تحليل شامل: متن، پرسش ها و تصاوير کتاب است که بر اساس مقوله هاي فعال و غيرفعال با فرمول ويليام رومي تحليل و ضريب درگيري آنها مشخص شده است. نتايج بدست آمده نشان مي دهد که متن کتاب علوم با ضريب درگيري 55% فعال بوده و مناسب و پويا طراحي شده است. همچنين تصاوير کتاب با ضريب درگيري 73% تصاويري فعال هستند و متناسب با درس علوم، شيوه پويا و فعالي را که موجب درگير کردن دانش آموزان در يادگيري مي شود، در پيش گرفته اند. در خصوص پرسش ها، ضريب درگيري عدد پنج بدست آمده و از نوع پرسش های غیرفعال می باشد که اين ضريب از ١/٥ بسيار بزرگ تر مي باشد؛ يعني فعالیت زیادی را می طلبد؛ درحالی که به اطلاعات کافی و شرایط فراگیر توجه نمی شود. بنابراين براساس روش ويليام رومي پرسش ها و فعاليت هاي کتاب به شيوه اي نامناسب طراحي شده اند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اقدامات و راهکارها برای ارزشیابی موثر و اثر بخش دانش آموزان در فضای مجازی
مژگان هادیان - معصومه ابوئی آهنگر کلائی
بررسی نوآوری و مدیریت دانش با نقش میانجی توانمندسازی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - پریسا میرجانی - مهدیه باستانی - زهرا محمدی زواره
نقش معلم در پرورش خلاقیت
محمد جواد شهدی
رابطه وابستگی به شبکه های اجتماعی و ویژگی های شخصیتی هگزاکو با پرخاشگری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
سیده قدسیه کاملی - ولی الله میثاقی
افزایش اعتماد به نفس وعلاقه دانش آموز به درس در فضای مجازی
فاطمه مهدیان
بررسی اثر آموزش مدیریت استرس و همکاری گروهی بر ارتقا توانمدی های حل مسائل دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
حسین حمیدی نفت چالی - مریم نوری چورتی - علی غلامی عالمی
اصول مدیریت در سازمانهای آموزشی
سیده سارا حسینی
تحلیل محتوای کتاب هدیه آسمانی چهارم ابتدایی سال 97-98از منظرتوجه به رعایت عفاف وحیا
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - فریبا قربانی - نسیم منصوری بروجنی
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
راهبردهای حل مسأله دوره ابتدایی
فاطمه کشوری محبوب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0