0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان
نویسندگان :
مهدی عالیشاه
1
زهرا زمانی
2
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
اعتیاد به اینترنت،تاب آوری ادراک شده،سبک زندگی،دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 2785 نفر می باشد. تعداد نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 338 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد اعتیاد به اینترنت یانگ (1998)، تاب آوری ادراک شده کونور و دیویدسون (2003) و سبک زندگی لعلی و همکاران (1391) بود. داده ها با استفاده از آزمون های کولموگروف–اسمیرونف و ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون چند متغیره به کمک نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتایج نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت با تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان رابطه منفی معنادار و معکوس وجود دارد. همچنین متغیرهای پیش بین در مجموع می توانند 29 درصد از واریانس اعتیاد به اینترنت دانش آموزان را پیش بینی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه شیوههای فرزندپروری با پرخاشگری دانشآموزان پسر
فرشید خدرلو
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
افزایش بهره وری علمی وخلاقیت دانش آموزان با روش های نوین تدریس
سمیه عزیزی
مشکلات یادگیری ریاضیات دانش آموزان دوره ابتدایی
آوا هداوند - ژامک جعفری - سکینه اکبری
تأثیر تکنولوژی بر تحولات ساختاری در مدارس
معصومه نصیری - سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - مریم احمد نتاج - فرحناز بابویی
بررسی و اسرار سطح جامدات توسط طیف های میکروسکوپی الکترونی
سیف الله قاسمی
عوامل تاثیرگذار بر نوآفرینی و خلاقیت در معلمان و دانشگاه فرهنگیان
عشرت نقی زاده - محمد نقیزاده - علی نقیزاده
چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی و سیستم هوشمند , دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی امام خمینی(ره) دماوند را به درس حسابان علاقه مند کنم؟
سالار درویش متولی - مهدی حسین زاده
بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و سرمایه روانشناختی معلمان تربیتبدنی استان البرز
جواد صفری - معصومه سادات سید حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0