0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگرش معلمان دوره ابتدایی شهرستان چالوس درخصوص مفهوم برنامه درسی
نویسندگان :
مهگل نیایش
1
1- آزاد
کلمات کلیدی :
برنامه درسی، عناصر برنامه درسی، مفهومسازی برنامه درسی، معلمان دوره ابتدایی.
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی نگرش معلمان دوره ابتدایی درخصوص مفهوم مشاوره برنامه درسی به عنوان یکی از قلمروهای مطالعاتی در حوزه برنامه درسی انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و به روش پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیـه معلمـان ابتدایی شهرستان چالـوس که در سـال تحصیلی 1398-99 مشغول به تحصیلی بودهاند، میباشد که براساس روش نمونهگیری هدفمند نمونهای با حجم 35 نفر انتخاب و برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محققساخته استفاده شد که نتایج با استفاده از آمار توصیفی (شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی و نمودارها) و آمار استنباطی با استفاده از تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی بهرهگیری شد. نتایج نشان داد که مفهوم مشاوره برنامه درسی در دوره ابتدایی از نظر معلمان دارای جایگاه و مبانی نظری بوده و میتواند در ارتقاء سطح یادگیری و روشهای یاددهی ـ یادگیری توسعه و اعتلای شخصی فراگیران در چارچوب برنامه درسی نقش مهمی ایفا نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی روش تدریس معکوس بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
الهام بابائی - خدیجه زال نژاد - زینب نصیرنیا
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
کاربرد ریاضیات در مدلسازی و بهینهسازی سیستمهای آموزشی و پژوهشی
کوثر رضایی
بررسی عوامل تاثیر گذار در تاخیر زمانی یک فعالیت در یک پروژه و رتبه بندی آن ها و ارائه روش های کاهش تاخیر
سجاد صالحی
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
سمیه میرزاد
ارزيابي تاثير عوامل اقليمي بر افت منابع آب زيرزميني
زینب رضائی تبار
مطالعه و شناختی دقیق بر افزایش کیفیت آموزش فنی مبتنی بر تعامل صنعت و دانشگاه
سمیه علیزاده فلاح - فائزه مجدی - مریم آیت الهی لورا - فاطمه رجبی
مهارت فردی ،دانش آموزان ،هویت و ارتقای تحصیلی
فاطمه شکری - حسین سعیدی
آینده پژوهی رهیافت خلق مطلوبترین آینده
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در آموزش
فرامرز علی پور - ارکیده افتخاری - سیده فاطمه حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0