0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش اثر بخش ریاضی با استفاده از فاوا
نویسندگان :
امیرحسین گرزین نژاد
1
1- آموزش و پرورش جویبار
کلمات کلیدی :
ریاضیات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، اثر بخش
چکیده :
امروزه تلاش می شود شرايط آموزش در مدارس ما بر اساس نظريه هاي جديد يادگيري مهیا شود. ولي بايد توجه داشت كه با توجه به سطح آگاهي دانش آموزان ، انگيزه ها و شرايط جديد جامعه، لازم است سرعت دستیابی به فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس تسریع شود. تجارب کشورهایی پیشرفته دنیا بیانگر برنامه ریزی منسجم دولت این کشورها برای توسعه و اجرای برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس است. کشور ایران در زمینه توسعه اطلاعاتی فاصله زیادی با کشور های توسعه یافته داشته و حتی در قیاس با برخی کشورهای در حال توسعه حائز رتبه پایین تری می باشد. این درحالی است که فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های اخیر نقش و اهمیت ویژه ای در برنامه درسی آموزش و پرورش دنیا یافته است زیرا اساس مزیت رقابتی در عصر حاضر را تشکیل می دهد. در کشور ما در سالهای اخیركتب رياضي جدید با اهداف کشف و شهود تالیف شده اند و هدف اصلي فعاليت های کتاب كشف مفهوم جديد توسط خود دانش آموزان است. بهترين شرايط برای نیل به این هدف، كار در گروه هاي كوچك دانش آموزي است. هنگامي كه دانش آموزان در گروه ها، مشغول حل فعاليت هستند با پاسخ به سؤالات هدايت شده بايد با استفاده از دانسته هاي قديم خود دانش جديد را توليد كرده و در حقيقت مفهوم جديد را به مفاهيم موجود در ذهن خود پيوند بزنند.بهترین ابزار برای درگیر کردن دانش آموز در علم ریاضی ومواجه ساختن دانش آموز با مسائل کاربردی وحل آنها، استفاده از تکنولوژی های جدید وروش های جدید حل مساله به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات است. روش های جدید تدریس با کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است ریاضیات انتزاعی رابه صورت مجسم در آورده ودانش آموز کنجکاو را با کاربردهای آن آشنا سازد.محقق در این مقاله سعی نموده استنقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در تدریس ریاضی مورد بررسی قرار دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح هوش معنوی دانش آموزان
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
سید معصومه حسینی
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک ساری بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید هادی حسینی - سید محمد اندرامی
عوامل موثر بر اصل مهارت محوری در دروس علوم تجربی دوره ی ابتدایی ازدیدگاه معلمان شهرستان قائمشهر
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
اثربخشی بازیهای آموزشی بر بهبود یادگیری دانشآموزان کلاس اول در درس فارسی
زینب السادات دهقانی سانیج - محمدحسن گرامی
کاربرد نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی
مرزبان ادیب منش
تأثیر بهزیستی و سلامت روان معلمان بر پیشرفت دانشآموزان در مدارس ابتدایی – مورد مطالعه در آموزش و پرورش بیرجند
آمنه مرکی - پری مرکی
بررسی میزان سواد علمی دانش آموختگان فیزیک دربارهء محصولات غذایی ژنتیکی اصلاح شده
آیدا رحیمی - منصور وصالی - سمیرا بهرامی
رابطه بین هوش هیجانی با پرخاشگری و تحمل فشار روانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
پژمان تقی زاده
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در پرورش معلمان
فرشته هواسی - پریسا گوران - مینا برخورداری - مهسا ولی زاده - فاطمه یاسمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0