0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان
نویسندگان :
پریا میردارمکاری
1
فاطمه مسلمی
2
1- دانشگاه شاهد
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
گیمیفیکیشن،دانشآموزان،آموزش،روشهای فعال،تأثیر
چکیده :
روشهای فعال تدریس از عوامل آموزش اثربخش و پیشرفت دانشآموزان هستند به همین دلیل توجه و تمرکز به شناسایی و بهرهگیری از روشهای نوین و فعال تدریس توسط معلمان بسیار حائز اهمیت است. هدف این مطالعه بررسی تأثیرات آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان است. برای دستیابی به هدف مطالعه، مرور منظم و گسترده پیشینه پژوهشی انجام شد. بدین منظور پایگاههای اطلاعاتیEric ، Google scholar ، Civilicca و SID جستجو شد. پس از خارج کردن مقالات نامناسب با هدف پژوهش، مرور کامل روی ۲۱ مقاله باقی مانده انجام شد؛ نتایج حاصل از مرور منظم پیشینه پژوهشی به استخراج ۵ تأثیر کلی منجر شد. یافتهها نشان داد آموزش با روش گیمیفیکیشن بر انگیزه، یادگیری، عملکرد، خلاقیت و در نهایت پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تاثیر مثبت دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نظام ارزشیابی توصیفی در ایران: فرصت یا تهدید
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
بررسی و تحلیل رابطه مدیریت شهری در حفظ سلامت و پایداری محیط زیست شهری نمونه موردی: شهرفریدونکنار
شکرالله جعفری - محمدظاهر محمدی
مدیریت بحران و کنترل آب
زهرا ستاری
راهکارهای غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان
رسول شریفی نجف آبادی
نقش آموزش مبتنی بر پروژه در افزایش خلاقیت و یادگیری دانشآموزان ابتدایی
حسن سعادتی - محسن رحیمی
بازی ، کاتالیزگر زنگ علوم و ریاضی
الناز خلیلی اولم - نادره حمیدی
بررسی تاثیر استفاده از بهداشتیار در اصلاح الگوی مصرف غذای سالم دانش آموزان
حمیده موسی زاده موسوی - رقیه حسن زاده
مزایا و معایب آموزش مجازی و تأثیر آن برافت تحصیلی دانش آموزان
جواد یوسفی - کسری کرموندی
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - محمد خادملو - امیر نصرتی - امیر حسین کلبادی نژاد
نقش گروه در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان
نادره حمیدی - سیده مائده زمانی - مریم قادری - فاطمه احمدی راد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0