0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه هوش معنوی با امید به زندگی و خود کنترلی در بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی شهر ساری
نویسندگان :
کیانا علی اصغرپور
1
الهه گرائیلی
2
صفورا فروزانی
3
معصومه قلی پور
4
زهرا السادات جلالیان
5
1- دانشگاه آزاد ایت الله املی
2- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
3- دانشگاه آزاد ایت الله املی
4- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
5- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
کلمات کلیدی :
هوش معنوی،امید به زندگی،خودکنترلی
چکیده :
پژوهش حاضر با بررسی رابطه هوش معنوی با امید به زندگی و خود کنترلی در بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی شهرساری، از نظر هدف کاربردی و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان دولتی شهرساری (بیمارستان امام خمینی(ره) به تعداد 150 نفربود. حجم نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 106 نفر بیماران سرطانی که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای(بر حسب جنسیت)انتخاب شدند . ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه های هوش معنوی عبدالله زاده (1387)، امیدواری میلرو پاورز(1988)و خود کنترلی تانجی و همکاران (2004) بود. تجزیه وتحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از شاخص های آماری ودر بخش آماراستنباطی ، به منظور بررسی فرضیه های از آزمون همبستگی پیرسون و در فرضیه ویژه سوم از تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین میزان امید به زندگی و هوش معنوی رابطه معني داری وجود دارد. و همچنین بین میزان خودکنترلی و هوش معنوی بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی شهر ساری رابطه معني داری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
آموزش و پرورش کارآمد ، بررسی ویژگی های آن
فریبا سروری - نفیسه ماجانی
بررسی عوامل موثر بر مدیرت مصرف انرژی در فضاهای آموزشی با محوریت مدارس ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار
مرضیه هاشم آبادی
تببین مدل رگرسیونی بهرهوری نیروی انسانی و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی تعلق خاطر کاری در معلمان تربیت بدنی بیرجند
عاطفه آبیار
فناوری اطلاعات و ارتباطات
رضا یوسفی سعیدآبادی - مریم روشنایی - سمیه لاری دارابی
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دختران مقطع ابتدایی
پریسا آهنگری - سحر فردوسیان
چگونه توانستم اختلال خواندن در دانش آموز پایه دوم را برطرف کنم؟
مهسا شعبانی
شکلگیری هویت و تربیت اسلامی از منظر نهج البلاغه
محمد حسین زاده - حمیدرضا فریدی
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خودراهبری بر خودتنظیمی و شفقت به خود در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر اسد آباد
نازیلا خطیب زنجانی - مریم حقی
نقش ابعاد یادگیری خودراهبر بر پیش بینی اشتیاق شغلی و توسعه حرفه ای مدیران(مورد مطالعه: مدیران مدارس شهرستان تربت حیدریه و حومه)
محمد جوادی زاده - محمدرضا شکاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0