0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دستاوردهای آموزشی و پژوهشی سفرهای علمی برای دانشجویان معماری
نویسندگان :
سید محسن موسوی
1
1- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
سفر، کیفیت آموزش، دانشجویان معماری، دانشکده های معماری
چکیده :
بی شک آموزش رشته های هنری از جمله معماری، مقوله ای متفاوت از شیوه های رایج آموزش علوم در دانشگاههاست. از آنجایی که هنر امری کیفی بوده و سنجش آن نیازمند در نظر گرفتن پارامترهای گوناگونی می باشد، لذا آموزش آن نیز نیازمند فراهم آوردن مجموعه عواملی است که با کنار هم قرار دادن آنها کیفیت مطلوب حاصل آید. یادگیری از راه مشاهده مستقیم و بصورت بصری یکی از مناسبترین راهکارها در آموزش هنر و معماری محسوب می شود و بطور قطع اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش در کلاسهای درس و آتلیه ها خواهد داشت. بنابراین می توان گفت، سفرهای علمی برای دانشجویان هنر و معماری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. زیرا پدیده "شناخت" در اینگونه رشته ها حاصل نمی شود الا به حضور در فضا و درک بلا واسطه هنر بکارگرفته شده در آنها. از آنجایی که امروزه دانشکده های هنر و معماری یکی از مهمترین پایگاهای ترویج فرهنگ و هنر ملی ما محسوب می شوند. لذا ضرورت واکاوی روشهای آموزشی و پژوهشی رشته هایی که در این دانشکده ها تدریس می شوند، کاملاً احساس می گردد. پژوهش حاضر، نتیجه مطالعاتی است که دربین دانشجویان رشته معماری صورت گرفته و سعی بر آن دارد تا نقش سفر را در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی دانشجویان معماری بررسی نماید و تفاوتهای ملموس مشاهده شده در مقایسه بین مواردی که سفرهای مناسبی برای دانشجویان طراحی گردیده و مواردی که سفرهای علمی نداشته اند را به نمایش بگذارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی انواع تکالیف هدفمند در دوره ابتدایی
مریم نبی پور خانقاه - فرزانه الهیار
بررسی پاسخهای تصادفی به آزمونهای چند گزینهای
محمود داورزنی - محمد شایان نظامی
انقلاب فرهنگی و تحول در علوم انسانی
فاطمه زینلی - محمد اسماعیل مجلسی
بررسی رابطه ی کارشیفتگی با بدبینی سازمانی و آوای سازمانی ( مطالعه موردی ناحیه ۱زاهدان)
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - مریم نوری ورمال - صدیقه خواجه حقیقی
طراحی و تحلیل زنجیره بلوکی چند سطحی جهت بهبود حافظه مصرفی
رحیم اصغری - حسن علیزاده قادیکلایی
امنیت در شبکههای حسگر بیسیم مالتیمدیا با استفاده از تشخص بیومتریک و رمزنگاری
مرتضی غضنفری - رحیم اصغری - پویان صالحی
تاثیرآزمون بروس بر مقادیر CPK-MB قلبی در قبل و پس از مکمل گیری تائورین در بیماران نارسائی قلبی
فاطمه توانا
بررسی فن آوری های نوین آموزشی وتاثیر آن در حوزه یادگیری
حمیده حامی
اهمیت و فرآیند های آموزش مجازی در مراکز آموزشی
امیررضا بهرامیان
بررسی نظری و نیازسنجی در مورد طراحی فضای مدرسه از دانشآموزان
مصطفی سعادتی - نیما امانی - وحید مرزبانی - صادق رزاق زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0