0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه ی کارشیفتگی با بدبینی سازمانی و آوای سازمانی ( مطالعه موردی ناحیه ۱زاهدان)
نویسندگان :
علی باقری فر
1
شهرزاد شادمان
2
مریم نوری ورمال
3
صدیقه خواجه حقیقی
4
1- آموزش و پرورش زاهدان
2- آموزش وپرورش زابل
3- آموزش و پرورش شهرستان چابهار
4- آموزش و پرورش چابهار
کلمات کلیدی :
کارشیفتگی، بدبینی سازمانی، آوای سازمانی، معلمان ناحیه ۱ زاهدان
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر رابطه کارشیفتگی با بدبینی سازمانی و آوای سازمانی (مطالعه موردی معلمان ناحیه ۱ ) است که به شیوه ی توصیفی– همبستگی انجام شده است جامعهی آماری در پژوهش حاضر کل معلمان ناحیه زاهدان ۱ است که تعداد 212 نفر بهعنوان نمونهی آماری با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان به شیوهی نمونهگیری تصادفی انتخاب شد اما با در نظر گرفتن احتمال از بین رفتن پرسشنامه ها و عدم دسترسی به تعدادی از نمونه مقدار بیشتری پرسشنامه توزیع شده که تعداد این پرسشنامه های جمع آوری شده به 298 نفر افزایش یافت،در این پژوهش از پرسشنامه های بدبینی سازمانی که دارای۴ مولفه ی ۱۳ سوالی و ضرب آلفای کرونباخ ۸۲٪،آوای سازمانی هامس که دارای ۳ مولفه ی ۱۸ سوالی با ضریب آلفای کرونباخ ۸۸/۰ و پرسشنامه اعتیاد به کار از 10 گویه چهار جوابی تشکیلشده است که بهمنظور سنجش میزان اعتیاد به کار بکار میرود، پایایی پرسشنامه α کرونباخ 80/0 بیانشده است براساس تحلیل به دست آمده مشخص شد که کار شیفتگی باآوای سازمانی و بدبینی سازمانی ناقص،مستقیم ومعنی دار است، سوالات موجود توجه به تقویت آوای سازمانی و دوری از بدبینی سازمانی و فلات زدگی شغلی می تواند در بهره وری سازمان ها موثر باشد، پیشنهاد می شود که پژوهشگران آینده تاثیر کارشیفتگی بر تعهد سازمانی و بدبینی سازمانی و فلات زدگی شغلی بررسی نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش هوشمندسازی مدارس بر رشد مهارت های اجتماعی در دانش آموزان
زهره سلیمی - صدیقه طالبی کناری
ضرورت آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی جهت تداوم توسعه و پیشرفت- درسی از تجربیات و سیاست های آتی اروپا
الهام رزم فرسا - اکبر جعفری
توسعه رویکردهای آموزش ریاضی با استفاده از فناوری های نوین
مریم اسدی
پژوهشی بر باور خودکارآمدی و زمینه های ایجاد شغل
الهام سالاری پاشغی - الناز خلیلی
تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي
سمیه رحمت
تسهیلگری:حلقه گمشده آموزش
سعیده کریمی - فاطمه کریمی
آموزش علوم تجربی بر پایه استیم و چالش های پیشِ رو
منیره محمدزاده - علی محمدقائمی
آموزش مجازی در مدارس تکنیک ها و مزایا و معایب
سارا نظام پرست - نفیسه امین
سه گانه ی طلایی بازی در ریاضیات: بازیکن های فراگیر، کُنش های یادگیری و نمایه عمل در نتیجه
معصومه حسنی سوخت آبندانی - مریم یعقوبی
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
فاطمه بهار - سمانه نیرومند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0