0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر آموزش بر فعالیت فیزیکی دانش آموزان با دو روش سخنرانی و آموزش در گروه همسالان
نویسندگان :
عاطفه حق پرست گل افشانی
1
کاملیا روحانی
2
فاطمه سلمانی
3
1- علوم پزشکی شهید بهشتی
2- علوم پزشکی شهید بهشتی
3- دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
فعالیت فیزیکی، دانش آموز، شیوه سخنرانی، آموزش در گروه همسالان،
چکیده :
زمینه و هدف: از آنجایی که توجه به افزایش میزان فعالیت های فیزیکی و آموزش سلامت در نوجوانان یکی از اهداف برنامه مردم سالم تا سال 2020 می باشد، این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش بر فعالیت فیزیکی دانش آموزان با دو روش سخنرانی و آموزش در گروه همسالان در مدارس مروج سلامت دخترانه شهرستان قائم شهر، سال 1392 انجام شده است. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی بوده که 142 دانش آموز 15-12 سال به صورت تصادفی از چهار مدرسه مروج سلامت به تساوی در دو گروه سخنرانی و آموزش در گروه همسالان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی - بالینی و پرسشنامه بین المللی فعالیت فیزیکی- فرم کوتاه بوده که در دو مرحله قبل از آموزش و 8 هفته پس از آموزش در اختیار دانش آموزان قرار داده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار 17 SPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که قبل از اجرای مداخله آموزشی، تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت (p>0.05). اما 8 هفته پس از اجرای مداخله آموزشی، میزان فعالیت فیزیکی دانش آموزان در گروه همسالان در مقایسه با گروه سخنرانی افزایش یافت(p>0.001). بحث و نتیجه گیری: کاربرد روش های فعال تدریس مانند شیوه آموزش در گروه همسالان به دلیل ویژگی های خاص و ایجاد پویایی در گروه و یادگیری پایدارتر در حوزه اهداف روانی-حرکتی، توسط پرستاران بهداشت جامعه و مدارس توصیه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
معنویت در محیط کار نیاز سازمان ها و کارکنان
حسن براتی سنگریزه - محمدجواد انگامه - محمدتقی اسپهبدی پارتکلایی
بررسی مفهوم محارم و اختصاصات آن در زندگی
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت
زینب دشتکی - لیلا اکبری
بررسی رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی در آموزش و پرورش
مهدی بدری کوهی
چگونه توانستیم،ضعف در اعتماد به نفس محمد،دانش آموز پایه هشتم،را تقویت کنیم؟
محمد ناهیدی - سیده فاطمه زهرا حسینی
تاثیر روش تدریس حل مساله بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم شهرستان ساری ناحیه یک
مبینا عاشوری - سیمه نامدار - مائده علیزاده
اهمیت آموزش سواد رسانه ای و نقش آن در نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش
رضا مردانی قهفرخی - مینا مردانی قهفرخی
بررسی تطبیقی ناخودآگاه در روانشناسی جان لاکان و کارل گوستاو یونگ
امیر فیاض - عادل شمشیریان - رویا رجب زاده
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
اثر بخشی آموزش الگوی تدریس E5 (مبتنی بر ساختن گرایی) برتفکر انتقادی، انگیزش پیشرفت تحصیلی و یادگیری مهارت های توپی هنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - سعید خدابخشی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0