0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش رفتاردرمانی شناختی بر اختلال اضطراب فراگیر در دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
مژگان صفرنژاد
1
سمیه واحدی
2
اریج قیاسی
3
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش رفتاردرمانی شناختی،اختلال اضطراب فراگیر،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی اثربخشی آموزش رفتاردرمانی شناختی بر اختلال اضطراب فراگیر در دانش آموزان ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان پایه سوم مدرسه مائده چالوس بودند و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 30 نفر و به روش نمونه گیری دردسترس برگزیده شدند. پرسشنامه اختلال اضطراب فراگیر توسط اسپیترز و همکاران (2006) ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر آموزش رفتاردرمانی شناختی بر اختلال اضطراب فراگیر از آزمون تحلیل واریانس استفاده گردید. آموزش رفتاردرمانی شناختی بر اختلال اضطراب فراگیر اثربخش است؛ و سبب کاهش اختلال اضطراب فراگیر می شود؛ بنابراین به مشاوران و مدیران مدارس پیشنهاد می شود به تکنیک های درمان شناختی رفتاری آگاهی پیدا کنند و در ارتباط با دانش آموزان چه برای دانش آموزان دارای اضطراب و چه سایر دانش آموزان استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیشبینی دلزدگی تحصیلی بر اساس خودناتوانسازی تحصیلی و شیوه های فرزندپروری ادراک شده در دانشآموزان
فاطمه رنجبر
واکاوی عوامل بروز تأخیرات پیمانکاران تأسیسات زیربنایی بخش فاضلاب جزیره کیش با متد AHP
وحید حسین زاده - مهدی علی اکبرنیا عمران
ارزیابی اثر ابعاد هوش هیجانی بر مدیریت رسانه های اجتماعی
رضا امینی پریخانی
اقدامات و راهکارها برای ارزشیابی موثر و اثر بخش دانش آموزان در فضای مجازی
مژگان هادیان - معصومه ابوئی آهنگر کلائی
بررسی راهبردهای داربست سازی آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری
اکرم محمدلو - مریم محمدلو - رباب محمدی - حسن ایپکی
برقراری ارتباط مابین کانون خانه و مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
حسنیه قاضی زاده علمداری
بررسی انواع راهبردهای تدریس در کلاسهای چندپایه
مریم رضائی
کنترل پیشبین تطبیقی در مبدل بوست مرتبه دوم با هدف بهبود پاسخ گذرا
حسین سعیدی
راهبردهای مدیریت کلاس درس برای دانشآموزان با اختلالات رفتاری
مهسا رضائی
روش رمزنگاری تصویر با استفاده از الگوریتم اتوماتای سلولی و توالی دی ان ای
مهتاب محمدی - کوروش نعمتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0