0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
نویسندگان :
رحیم شبانی
1
1- دانشگاه فرهنگیان-پردیس شهید رجایی ارومیه
کلمات کلیدی :
آموزش روانشناسی،بار شناختی،کتاب روانشناسی پایه یازدهم
چکیده :
چکیده هدف از این مطالعه بررسی اصول مدیریت بار شناختی در کتاب روانشناسی دوره دوم متوسطه بود. این مطالعه، پژوهشی توصیفی- تحلیلی است. روش جمعآوری اطلاعات روش کتابخانهای است که در آن با استفاده از کتاب روانشناسی پایه یازدهم و مقالات داخلی و خارجی، اصول مدیریت بار شناختی و کاربرد آن در آموزش مورد بحث قرار گرفته است. اصول مدیریت بار شناختی شامل محدودیت های باریک تغییر، حذف تزئینات آموزشی، تقسیم توجه، مثالهای حلشده ناقص، اطلاعات- انباره و هدف آزاد مطرح و کاربردهای آن با ارائه مثالهایی از کتاب روانشناسی پایه یازدهم بررسی شد. نتیجه اینکه از طریق یکپارچهسازی متن با تصویر، حذف برخی از تصاویر و کادرها تزئینی، همچنین استفاده از مثالهای و تمرین های حلشده ناقص میتوان بار شناختی بیرونی را کاهش و کیفیت آموزش روانشناسی را افزایش داد. واژههای کلیدی: آموزش روانشناسی، بار شناختی، کتاب روانشناسی پایه یازدهم
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهبردهای داربست سازی آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری
اکرم محمدلو - مریم محمدلو - رباب محمدی - حسن ایپکی
چالشهای آموزش اثربخش درس زبان انگلیسی در مدارس ایران
صادق سعدی
بررسی معایب و مزایای آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا در مدارس ایران
فاطمه ریاحی - زهرا خبری زاده جوزم
مشکلات آموزش و تدریس مجازی در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)
مهشید باستانی پورمقدم - پیوند محمدیان - صلاح الدین ابراهیمی
مدیریت دانش رمز موفقیت در سازمان های پیشرو
مریم آباده - آزیتا سلاجقه
مقایسه ای بین روش های تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم و مبتنی بر تعامل در امر آموزش
سیده رقیه علوی - الناز خلیلی
بررسی مقایسه ای اختلالات رفتاری و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی دارای پدر معتاد و سالم
محمدرضا سمیعی زنوز
نقش دوره های آموزش ضمن خدمت آموزش وپرورش در تأمین نیروی انسانی متخصص
سیده کلثوم هاشمی منش
سه گانه ی طلایی بازی در ریاضیات: بازیکن های فراگیر، کُنش های یادگیری و نمایه عمل در نتیجه
معصومه حسنی سوخت آبندانی - مریم یعقوبی
چگونگی کاهش استرس دانش آموزان در آموزش مجازی
مهدی حقیقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0