0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه موردی تبیین فرسودگی تحصیلی و تعیینکنندگی در یادگیری و خودتعیینکنندگی تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول (شهرستان نوشهر)
نویسندگان :
ملیحه نیازیان
1
حسینعلی تقی پور
2
عباس نیازیان
3
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد چالوس
3- دبیرستان تیزهوشان پسرانه نور
کلمات کلیدی :
فرسودگی تحصیلی، خودتعیین کنندگی در یادگیری، خود تعیین کنندگی تحصیلی
چکیده :
این مطالعه با هدف تبیین فرسودگی تحصیلی بر حسب خودتعیین کنندگی در یادگیری و خود تعیین کنندگی تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان نوشهر به روش تحقيق توصیفی- همبستگی صورت گرفته است و کلیه ی دانش آموزان دوره اول متوسطه که در سال تحصیلی ۹۵ - ۱۳۹۴ در شهرستان نوشهر مشغول به تحصیل بوده اند، جامعه ی آماری آن را تشکیل داده اند و حجم نمونه آن بر حسب جدول مورگان ۳۰۰ نفر تعیین شده است. از پرسشنامه های فرسودگی تحصیلی و خودتعیین کنندگی در یادگیری و خود تعیین کنندگی تحصیلی جهت اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شده است و آزمون رگرسیون چند متغیره به روش Enter) جهت تجزیه و تحلیل داده ها به کار گرفته شده است. یافته ها حاکی از آن بوده اند که انجام تکاليف منزل با علاقه، پاسخگویی به سوالات سخت و گسترش مهارت های شخصی در سطح (01/0 >p) و تعقيب تكاليف آموزشی توانسته اند فرسودگی تحصیلی را تبیین کنند و انجام تکاليف منزل با علاقه، پاسخگویی به سوالات سخت و گسترش مهارت های شخصی در سطج (01/0 >p) توانسته اند خستگی هیجانی را تبیین کنند و انجام تکاليف منزل با علاقه، پاسخگویی به سوالات سخت و گسترش مهارت های شخصی در سطح (05/ 0 >p) و تعقيب تكاليف آموزشی (05/ 0 >p) توانستهاند، بیعلاقگی را تبیین کنند و انجام تکاليف منزل با علاقه، در سطح (01/0>p) و پاسخگویی به سوالات سخت (01/0 >p) توانسته اند، تا کارآمدی درسی را تبیین کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی چالش ها و موانع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش (ترسیم شبکه مضامین با نرم افزار Nvivo)
مریم سپیانی
تأثیر آموزش قرآن به روش چندرسانه ای در مقایسه با روش سنتی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان ابتدایی
منوره السادات جعفری - عیسی ملاشاهی زارع - باقر حسینی
پیش بینی رابطهی بین رفتار شهروندی سازمانی و خودکارآمدی معلمان دورهی دوم ابتدایی شهر ساری
آرش ابراهیم زاده - قاسم قاسمی - محمدعلی محجرخیری
زیرساختها ؛ شاخص کلیدی پیشرفت
جلیل سالک ذوقی - حمیدرضا عربخانی - سارا سالک ذوقی
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان درآموزش ریاضی
نادیا نوری - نسرین افضلی
بررسی اثربخشی آموزش بدون تکلیف شب بر یادگیری دانش آموزان
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس توجه به آموزش حقوق کودک
مریم دیوسالار - محمد غفاری مجلج
بررسی عوامل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی و ارائه راهکار برای بهبود آن
مهران مداح
مقایسه ی تاثیر آموزش مشارکتی با آموزش سنتی در میزان یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه سوم دوره ی ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری - مریم گل براری - خدیجه خیاط - سکینه عالیشاهی
بررسی رابطه بین سوادرسانه ای و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه دوم
مریم دولتیاری - اتنا باقرزاده شش پل - فریبا فرحیان رودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0