0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نظام آموزشی پژوهش محور با رویکرد کارآفرینانه
نویسندگان :
فرشته هواسی
1
سارا کیانی تبار
2
فاطمه یاسمی
3
پرستو مهدیه
4
فائزه منصوری
5
1- دانشگاه فرهنگیان ایلام
2- دانشگاه فرهنگیان ایلام
3- دانشگاه فرهنگیان ایلام
4- دانشگاه فرهنگیان ایلام
5- دانشگاه فرهنگیان ایلام
کلمات کلیدی :
نظام آموزشي، كارآفريني، آموزش كارآفرينانه، نظام آموزشي پژوهش محور پرورشي.
چکیده :
هدف: هدف از ارایه چنین تحقیق توصیفی با استفاده از منابع متعدد بررسی نظام آموزشی پژوهش محور با رویکرد کارآفرینانه در کشور ایران میباشد. از اين رو در اين نوشتار كوشش شده است با معرفي و تعريف نظام آموزش پژوهش محور پرورشي همراه با نحوه تعیین حوزه تمحض برای هر دانش پژوه به عنوان نوآفرینی در اجرا و معرفي مزيتها و ويژگيها و فوايد اين نظام، به تفاوتها و تمايزهاي آن با نظام آموزشي كنوني پرداخته میشود. بیان مسئله: تغیرات جهانی، همراه شدن این تغییرات با فناوریهای اطلاعاتی و نیازهای جدید و ارضاء نشده روزافزون جوامع، بالا رفتن انتظارات دانشجویان، فزونی تقاضاهای ذینفعان، پاسخ گویی و ابزارهای جدید ارائه مطالب آموزشی همگی چالشهای کنونی هستند که نیاز به نوآوری در آموزش عالی را ایجاب مینمایند. یافتهها: یافتههای مطالعه حاضر از کتب و منابع معتبر گردآوری شده و بهصورت بخشبخش ارائه گردیده است. نتیجهگیری: به نظر ميرسد كه دانشگاهها به عنوان مراكز علمي، آموزشي و پژوهشي، مهمترين مبادي فرآيند توليد علم و نظريه پردازي بشمار ميآيند. لذا تأكيد تعاملي بر دو بعد آموزش و پژوهش فعاليتهاي آموزش عالي، داشتن نظم تخصص طلبي(تعيين حوزه تمحض و پرورش در يك حوزه خاص علمي)، تأكيد بر افزايشي بودن رويههاي مورد استفاده، ايجاد امكانات، ارتباط تنگاتنگ جامعه و دانشگاه و بخصوص بكارگيري رويههاي علمي در سازمانهاي دولـتـي و غيردولتي و نيازمند كردن آنان به شيوههاي نوين علمي در فعاليتهاي جاري خود از جمله عناصر و عواملي هستند كه ميتوانند فرايند توليد علم و نظريهپردازي را در جامعه گسترش دهد در ادامه بررسي ميتوان، بخشي از نظام نامه آموزش پژوهش محور پرورشي (اهداف، سياستها و خطوط مشي، ضمانتها و...) و ارائه پيشنهادهايي براي اثربخشتر شدن دورههاي آموزشي در كشور با رويكرد كارآفرينانه مبني بر نحوه استقرار نظام آموزشي فوق الذكر و گسترش و تعميم آن، عرضه كرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه هوش هیجانی با خلاقیت و عزت نفس دانشجویان
ندا ظهیری خواه - محمد کرد - زینب فرحانی
بررسی کتاب ریاضی پایه ی پنجم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
تدریس و یادگیری مشارکتی الگویی نو در آموزش
بهمن خسروی پور - مهین اسداله پور - غلامعباس ملاشاهی
امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن
مریم فرج زاده - حسن فریدی - حمیدرضا فریدی
بررسی رابطه انگیزش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان چالوس
مریم نظری
نقش فضای آموزشی در انگیزش تحصیلی دانش آموزان
شهربانو یوسفی - فاطمه فیروزی - احسان اله برومند - احسان فلسفی
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه اول
سیده سکینه ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی - سیده فاطمه زهرا ذبیحی
مروری بر اثربخشی آموزش ضمن خدمت مجازی بر بهبود کارایی معلمان
سمیه چاله کائی
ارائه راهکارهای اثربخش انگیزشی بر بهبود یادگیری مفاهیم درس فارسی پایه پنجم
نساء ابراهیم تبار بورا - محمدباقر فرقانی اوزرودی - سیدحسنجان آقاجانی میر
شعاع عددی و برد عددی درC^*- جبرها
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0