0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدریس و یادگیری مشارکتی الگویی نو در آموزش
نویسندگان :
بهمن خسروی پور
1
مهین اسداله پور
2
غلامعباس ملاشاهی
3
1- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
2- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
3- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
کلمات کلیدی :
آموزش عالی،تدریس،تدریس مشارکتی،یادگیری مشارکتی.
چکیده :
تدریس تنها انتقال دانش نیست، بلکه تعامل یا ارتباطی بین مدرس و فراگیر است. بنابراین مشارکت دانشجویان در فرآیند یادگیری می تواند بر اثربخشی شیوه تدریس بیفزاید چرا که آموزش یک فعالیت آگاهانه و مبتنی بر هدف است که موجب تغییر در سطوح دانش، نگرش و رفتار فراگیران می شود. استفاده از روش های نوین آموزشی مانند روش های تلفیقی دانشجو محور که از مشارکت دادن فعال دانشجو در فرآیند یاددهی – یادگیری اجرا می شود، می تواند تأثیر مثبتی بر اجرای فرآیند آموزش دانشجویان ایفا کند. پژوهش حاضر از نوع توصیفی بوده و با هدف مطالعه اهمیت و نقش روش تدریس و یادگیری مشارکتی در دانشجویان آموزش عالی انجام شده است. در واقع روش یادگیری مشارکتی به عنوان یک الگوی نوین در آموزش که بر مبنای مشارکت دادن فراگیر در فرآیند یاددهی- یادگیری اجرا می شود و می تواند تأثیر مثبتی بر اجرای با کیفیت فرآیند آموزش قرار گیرد ایفا می نماید. این مقاله که به روش مروری و با استفاده از منابع مکتوب و اینترنتی تهیه شده تلاش دارد اهمیت و جایگاه آموزش عالی و اهمیت آموزش و چگونگی تدریس، به جایگاه تدریس مشارکتی و نقش آن در بهبود آموزش مورد بررسی قرار داده و در نهایت پیشنهادهای اجرایی نیز ارائه گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شیوه های آموزش ویادگیری مبتنی برفناوری واطلاعات
خدیجه آهنگری
طراحی آموزشی مطالعات اجتماعی پایه های سوم و چهارم ابتدایی در مدارس چندپایه
مریم دیوسالار - سیده بتول حسینی
تاثیر روش یادگیری پروژه محور بر ایجاد مهارتهای تفکر سطح بالا و پیشرفت دانش آموزان
زهرا صادقی سرخنی - احیا زهدی چرمخوران - فضه بهرامی دونچالی - سهیلا کیادلیری
عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس
جعفر اکبری لنگوری - محمود عباسعلی پور
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
چگونه اختلال بیش فعالی یکی از دانش آموزانم را برطرف کردم؟
نادر عبداله نژاد
بررسی نقش آسیب های فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
بررسی رابطه بین سبک های قدرت مدیران مدارس ابتدایی و رفتارهای حرفه ای معلمان در مدارس روستایی شهرستان چالوس سال 1403
حکیمه عظیمی - رسول رستمی - مهدی صفائی
آسیب شناسی روش تربیتی مسلّط بر کودکان و نوجوانان در مدرسه از منظر رمانتیسم اخلاقی (نگاهی به بخشهای نخست معلم نقاشی ما اثر سهراب سپهری)
سارا ذبیحی - سید طاهر قادری
نگاهی دوباره به یاددهی - یادگیری مجازی
هادی کازرونی شامیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0