0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش مدیریت معلم در شکوفا کردن استعداد دانش آموزان
نویسندگان :
ملیحه صادقی
1
ابراهیم صادقی
2
1- دبیر آموزش وپرورش آمل- مدرس
2- عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی، دانشگاه شمال، آمل
کلمات کلیدی :
قرآن ، معلم ، تعلیم و تربیت
چکیده :
تعلیم و تربیت ، سیرت حسنه سفرای الهی است که برای تشکیل مدینه فاضله واعتلای نفوس به فهم معارف ملکوتی وارتقای عقول به معارج قدس ربوبی ، مبعوث شده اند. اگر از دید پیشینیان به معنای معلم بنگریم، درمی یابیم که معلم کسی است که جامع علوم عصر خود و واضع بخشی از دانش هاست. تعليم و تربيت عبارت است از رشد قوّه قضاوت صحيح در افراد. تقليد از ديگران يا پيروى از تمايلات و عادات، سبب ركود فكرى و عجز او در برابر مسائل و مشكلات است. امروزه جامعه نيازمند افرادى است كه فكر و خرد را حاكم بر اعمال و افكار خويش قرار مى دهند و مشكلات را به گونه ابتكارى از سر راه خود برمى دارند. رسالت یک معلم همان رسالت خداوند و رسالت رسولان الهی در هدایت، سرپرستی و خروج از ظلمات به سوی نور و رشد و کمال بخشی انسان به قرب حضرت حق است. لذا ، تعليم و تعلم از شئون الهي است که خداوند، اين موهبت را به پيامبران و او لياي پاك خويش ارزاني كرده است تا سير هدايت را به بشر بيا موزند و چنين شد كه تعليم و تعلّم به صورت سنت حسنه آفرينش در آمد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش کتابداران در کاربرد پذیری و دسترس پذیری اطلاعات در کتابخانه های پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده سرستی
چگونگی اجرای طرح مهارت های زندگی(کرامت) در کلاس
جعفر اکبری لنگوری - شعبان عابدینی منصور - حبیب اله تقی پور طاهر
روایتی از بهبود درک اهرم و تکیهگاه با روش حل مسئله
فاطمه محمدی ششکل - سمیه مصطفوی - شهین حیدری - زهرا علی پور
The Role of Scaffolding in Enhancing Critical Thinking in ESL Learners
Masoumeh Sabouri
بررسی رابطه میزان سواد سیاسی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - جواد کبودانی
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
اثرات مدرسه و گروه همسالان بر سازگاری کودکان
مریم کرمی - روح انگیز صفری - سامان نظری - فرزانه مانگری
چالش ها و فرصت های آموزش الکترونیکی در عصر بحران کووید19
فهیمه رضایی - سیده خدیجه موسوی
چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن دانش آموزم را کاهش دهم.
فرزانه کرمی - سیامک صادقی
تحلیل محتوایی کتابهای درسی جامعه شناسی پایه دهم تا دوازدهم انسانی دوره متوسطه دوم و میزان انطباق آن ها با شایستگی های پایه سند برنامه درسی ملی
شهلا سلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0