0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
Investigating Iranian EFL Teachers’ Attitudes toward Critical Thinking Principles across Gender and Teaching Experience
نویسندگان :
Zahra Aghazadeh
1
Leila Elmi
2
1- Ministry of Education
2- Ministry of Education
کلمات کلیدی :
Attitudes،CT،EFL Teachers،Gender،Teaching Experience
چکیده :
Teachers are world makers. They can alter the mindset, attitudes, and lives of their students. Thus, it is essential to study the factors that foster teachers’ competency. Critical thinking (CT) is among the factors influencing the effectiveness of teachers. In line with this argument, the present study delved into Iranian novice and experienced EFL teachers’ perceptions of the real application of CT in instructional curricula across gender. To do so, this study employed a survey-based design. First, in order to ensure that the instruments and procedures were reliable, the researchers conducted a pilot test. During the main study, a total of 100 EFL female and male instructors from English language private institutes participated in this study whose teaching experiences ranged from 1 to 28 years. Data collection tools encompassed a researcher-designed CT questionnaire consisting of 20 items. The result of an independent-samples t-test demonstrated that no difference was observed between experienced EFL instructors’ views concerning CT and those of less experienced ones. Moreover, the outcomes revealed that no difference was observed between male and female EFL instructors’ views concerning CT. All the participants believed that CT principles are sometimes applied in the syllabi and curricula. The implications for curriculum design are presented.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
موثرترین شیوه های آموزش محیط زیست در معیت مفهوم حقوق نسل های آینده
شباب جهانبین - علی فقیه حبیبی
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان خواف
مصیب زنگنه - محدثه منور برآبادی
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
تبیین کیفیت آموزش بر اساس عوامل موثر بر مداخلات آموزشی در مدارس ابتدائی شهر محمودآباد
فائزه فلاح - لیلا رضائی
تدریس موثر با استفاده از داستانی کردن دروس ریاضیات
امیرمحمد مومنی کوهستانی - یاسمن نژادحسینیان
ماهیت دعا از دیدگاه مولانا
نگار رشید
مدل های یادگیری عمیق: از تئوری تا عمل
حسن سعیدی - حسین سعیدی
نگاهی گذرا بر سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان های آموزشی
شایسته محجرخیری - سیده کلثوم سیدی منش
بررسی اثربخشی متد AMGL بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
اسداله معظمی گودرزی
بررسی و تحلیل عناصر متناقض نما در دیوان حافظ
محمد آقاجانپور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0