0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر اخلاق مداری و انعطاف پذیری آموزگاران در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس
نویسندگان :
فاطمه عطائی کچوئی
1
فهیمه حبیبی
2
سیده مه سیما موسوی
3
1- آموزش و پرورش نور
2- آموزش و پرورش نور
3- آموزش و پرورش نور
کلمات کلیدی :
اخلاق مداری،انعطاف پذیری،معلمان،پیشرفت تحصیلی
چکیده :
این مطالعه به بررسی تأثیر اخلاق مداری و انعطافپذیری معلمان بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی میپردازد. با استفاده از یک طرح تحقیق نمونه ای متشکل از 100 دانش آموز و 10 معلم از پنج مدارس مختلف ابتدایی مورد بررسی قرار گرفتند. این تحقیق از یک رویکرد همبستگی کمی استفاده می کند که تجزیه و تحلیل کمی از نمرات آزمون استاندارد شده و بینش هایی از مصاحبه های دانش آموز و معلم را ترکیب می کند. یافته های این مطالعه نشان داد که اخلاق مداری و انعطافپذیری معلمان با عملکرد تحصیلی دانشآموزان همبستگی مثبت دارد و بر اهمیت شیوههای تدریس اخلاقی و روشهای تدریس سازگار در افزایش نتایج آموزشی تأکید میکند. این پژوهش نشان میدهد اخلاق مداری معلمان و توانایی آنها برای انطباق با نیازهای دانشآموزان، عوامل حیاتی در افزایش پیشرفت تحصیلی هستند. این یافته ها بر اهمیت ایجاد یک محیط یادگیری مثبت و انعطاف پذیر که موفقیت تحصیلی را تشویق می کند، تأکید می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
مهسا رضائی
بررسی تاثیرفلات زدگی شغلی برشادکامی کارکنان آموزش و پرورش چابهار
مجید جشیره - مروارید جدگال - سائمه دلشب - ناصر آذرکند
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
نقش و جایگاه تربیتی معلمان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی
افتخار قاسم زاده - سهیلا حیدری
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نگین ولی زاده
A Critical Look at the Available Literature on the Best Time to Start a Foreign Language in Iranian Pupils
Rosa Familian
ساختن گرایی و اهمیت آن در آموزش وپرورش ایران
مریم پرستاران - امیر محمد ملک نیا - رودابه جانعلی پور عمران - مریم فضلی
بررسی رابطه ی اعتیاد به اینترنت با تنظیم شناختی هیجان
اصغر نعمتی
مدیریت منابع انسانی وآسیب شناسی قوانین و مقررات تامین و توزیع نیروی انسانی (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهرستان اردستان)
مریم امامی
اثربخشی روش تدریس بایبی بر عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شهرستان جوین
فاطمه صفری - ملیکا کریمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0