0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بیانیه شیکاگو، به سوی بهبود نظریه برنامه درسی
نویسندگان :
مهسا رضائی
1
1- آموزش و پرورش استان مازندران
کلمات کلیدی :
تعلیم و تربیت، نظریه برنامه درسی، بیانیه شیکاگو، منطق تایلر
چکیده :
براي نظریه برنامه درسي باید دو منشأ و خاستگاه را روشن ساخت. نخست، فرد آغازگر و سپس اولین نشست رسمي در این زمینه است. تلاش برای شکلدهی نظریهای در برنامه درسی، در کنفرانس سال1947 میلادی در دانشگاه شیکاگو پیگیری شد. این کنفرانس با همکاری "ویرجین هریک" و "رالف تایلر" برگزار شد. رالف تایلر، در اظهارنظر خود در حدود 30 سال پس از آن کنفرانس بیان داشت که هدف آنها ایجاد قابلیت نظریهای بود که بتواند به طور مؤثر و قابل دفاع، عمل و پژوهش برنامهدرسی را تبیین کرده و شرح دهد. آنچه که تایلر به عنوان منطق تئوری خود بر آن تاکید دارد این است که تصمیم گیری پیرامون نتایج یا اهداف علارغم اینکه از یکدیگر مجزا هستند، مقدم بر تصمیم گیری پیرامون فعالیت ها یا ابزارها میباشد. پیشنهاد تایلر به منظور مشخص نمودن اهداف این است که باید جامعه، دانش معاصر و یادگیرندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و نتایج آن نیز با عبور از صافی یافته های روانشناسی و اصول فلسفی، منتج به تهیه یک لیست هماهنگ و قابل مدیریت گردند. تایلر امیدوار بود که کنفرانس شیکاگو، صورتبندی یک نظریه برای برنامهریزی درسی را آغاز کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی ﺗﺮکیبی؛ نقش و کارکرد در توسعه ی کیفیت ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﺩﻫﻲ - ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی
الهام حسنانی - امید اسلامی
سلامت روان از منظر نهج البلاغه و راهکارهای دستیابی به آن
وحید بنیسی
طرح تولیدی کردن و ارائه خدمات در هنرستان های فنی و حرفه ای مطالعه موردی: هنرستان پرفسور حسابی هرنگ
ایوب پورپویا - مهنوش عابدینی
مراحل مهندسی پژوهش
کمیل براری
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود محوری بر شادکامی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز
فاطمه ناصری - مهدی محمودی
تاثیر استفاده از پاورپوینت در آموزش ریاضی
احمد نجفی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
نقش بازی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی
سید محسن باقرنژاد - سحر رستار
درس پژوهی و کارکرد آن در یادگیری فعّال دانش آموزان
مریم حسین پور
تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
مرضیه سادات حسن پور - نادره حمیدی - فاطمه طالب پور آقاملکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0