0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نویسندگان :
نگین ولی زاده
1
1- ازاد
کلمات کلیدی :
ناخن جویدن،اضطراب،دانش آموز.
چکیده :
جويدن ناخن عادتي خجالتآور، ناپسند و از لحاظ اجتماعي غيرقابل قبول است كه در كودكان شيوع بيشتري دارد و ميتواند باعث عوارضي مانند كوتاهي غيرعادي ناخنها، التهاب و عفونت اطراف آن و آسيب به رفتار خود فرد شود. كارشناسان علل مختلفي براي جويدن ناخن مطرح ميكند. آنان معتقدند علت عمده آن، ناشي از ترس و اضطراب است. و روشي براي ابراز دلگيريها و دلخوريها باشد. روش این مقاله بصورت مروری و توصیفی بوده است. با توجه به مطالعاتی که از مقالات داشتم به این نتیجه رسیدم که برای حل این اختلال باید به سراغ ریشه این اختلال گشت ناخن جویدن یکی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان است که جز بیماری های عادتی محسوب می شود. معمولا ناخن جویدن در ابتدا به شکل کندن پوست اطراف ناخن شروع می شود و در ادامه، کودک ناخن ها را با دست جدا می کند و سپس با دندانش آنها را می جود. 38 درصد کودکان 4 تا 6 ساله ناخن هایشان را می جوند که این عادت که بیشتر ناشی از اضطراب و هیجان است در 10 سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا 60 سالگی ادامه می یابد. جویدن ناخن در خانواده های کم جمعی به علت کم بودن همبازی یا وجه غیرعادی به فرزندان و در خانواده های پرجمعی به دلیل محیط شلوغ خانه و کم وجهی به نیازهای عاطفی کودکان شایع تر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش خلاقیت درسازمان و امر آموزش دانش آموزان
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
تاثیر آموزش کارآفرینی در مدارس
سمانه شاه حسینی - مهسا بیشه کلایی - مریم توکلی - ججت الله سیفی
روش اکتشافی و نقش آن در کتاب ریاضیات پایه ششم ابتدایی
زهرا راستگو - منور اصغری - سیده زلیخا اکبری - نسترن کاوسی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر صلاحیت های حرفه ای معلمان
زهرا مردان زاده
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
فیروزه دوست بین - فریبرز علی پور - محدثه نجفی - سعید غلامی
ارتباط روانشناسی بالینی در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی
سمیه باقری چشمقان - زهرا شادفر
طراحی مدل تاثیر فناوری اطلاعات بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
کنترل پیشبین تطبیقی در مبدل بوست مرتبه دوم با هدف بهبود پاسخ گذرا
حسین سعیدی
مروری بر آینده پژوهی برنامه آموزش همراه با تولید
بهناز شاه بیگی گیل کلایی - مهرزاد باروج کیاکلایی
بررسی رابطه بین تنیدگی اخلاقی و خودکارآمدی معلمان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان چالوس
کلثوم جعفری - طاهره سام دلیری - خدیجه خیردوست
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0