0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رویکردهای یاددهی-یادگیری مورد استفاده دبیران فیزیک
نویسندگان :
فرشته گلیان
1
سمیرا بهرامی
2
1- دانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید چمران
2- دانشگاه فرهنگیان-پردیس شهید چمران
کلمات کلیدی :
رویکرد یاددهی-یادگیری، فیزیک، آموزش
چکیده :
پژوهش حاضر، با هدف شناسایی رویکردهای یاددهی-یادگیری بکار گرفته شده توسط دبیران فیزیک اجرا گردید. رویکرد پژوهش، کمی و بر مبنای هدف، کاربردی است و به لحاظ گردآوری دادهها، از نوع توصیفی و زمینهیابی است. دبیران فیزیک استان البرز به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات مورد نیاز، پرسشنامه محقق ساخته بود که در ایجاد آن از مبانی نظری سه رویکرد رفتارگرایی، شناختگرایی و برساختگرایی بهره گرفتهشد. پرسشنامه به صورت الکترونیکی در اختیار دبیران فیزیک قرار دادهشد. اطلاعات جمعآوری شده از طریق پرسشنامه، توسط نرم افزار SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفت و میزان استفاده از سه رویکرد توسط دبیران و نیز تاثیر سه متغیر جنسیت، میزان تحصیلات و سابقه کار دبیران، بر رویکردهای انتخابی آنها بررسی شد. نتایج حاکی از آن بود که رویکرد رفتارگرایی دارای بالاترین فراوانی در بین نمونههای آماری بود و بعد از آن رویکردهای شناختگرایی و برساختگرایی به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار داشتند. همچنین، یافتههای حاصل از مدل ساختاری طراحی شده توسط نرمافزار Smart PLS نشان داد متغیر جنسیت و تحصیلات در انتخاب رویکردها تاثیر گذار است، اما متغیر سابقهکار تاثیری بر انتخاب رویکردها ندارد. نگاهی به مقدارR2 نشان میدهد که این سه متغیر مستقل به خوبی نمیتوانند انتخاب رویکرد توسط دبیران را تبیین کنند و مقدار پایین R2 (کمتر از 0.2( نشانگر همین مسئله است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه نسبت طول انگشت دوم به چهارم و منتخبی از هورمونهای جنسی درمردان جوان تیم ملی دو و میدانی
علیرضا براری - فهیمه کلهر - آسیه عباسی دلویی
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت کارافرینی مورد مطالعه مدیران آموزش کسب وکار اینترنتی در شهر اصفهان
حامد قلعه کانی - محمد حسین شکرانه نجف آبادی
اثـربخشی آموزش و پژوهش به شیوه مشارکتی بر تاب آوری و تدریس تحول آفرین معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان تنکابن
زینب دلیرکوهی - شهرام رجبعلیان
تحلیل محتوا کیفی کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی با توجه به ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
الهام سعیدی - امیر حسین سلطانی فلاح
:تاثیر نماز و روزه درپیشگیری از آسیب های اجتماعی
زینب آریا - حوا محمدی
تأثیر هوش مصنوعی بر نظام آموزشی: فرصت ها و چالش ها
علی ابراهیمی - مریم زمانی
در تولید محتوای آموزشی معلمان در آموزش مجازی ناشی از تعطیلات کرونا چه اقدامی انجام دادم؟
محمد بخش درخشیده - الهام حبیبی - سهیلا دهمــرده - نجمــه هادی زاده - مریم سیاسر
بررسی رابطه بین سلامت معنوی و اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی
هایده احمدی - فاطمه رحیمی - سعیده صادقی فرد - پروین یوسفی
فراتحلیل وضعیت هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش ایران
هادی کازرونی شامیری
جایگاه نظارت و راهنمایی در آموزش و پرورش
پرویز پارسایی - عزت الله ملک پور افشار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0