0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل پرحرفی و عدم تمرکز بعضی از دانش آموزان در کلاس را برطرف کنم.
نویسندگان :
مرضیه عباسی
1
فاطمه رنجبر خانیمنی
2
مهری احمدی
3
اکبر رستمی
4
1- پیام نور محمودآباد
2- پیام نور مرودشت
3- پیام نور علیگودرز
4- دانشگاه شمال آمل
کلمات کلیدی :
پرحرفی،تمرکز،عدم تمرکز،معلمان،دانش آموزان
چکیده :
یکی از مسائل در دنیای امروز دانش آموزان مشکل پرحرفی و عدم تمرکز آن ها در کلاس درس است که می تواند سبک زندگی، وضعیت تحصیلی و شغلی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. این پژوهش به روش توصیفی _ تحلیلی از نوع اقدام پژوهی انجام شده و به چگونگی بهبود بخشیدن مشکل پرحرفی بعضی از دانش آموزان و عدم تمرکز آن ها در کلاس درس می پردازد. در این پژوهش با بهره گیری از ابزارهایی چون مشاهده و مصاحبه پس از علت یابی توانستم با ارائه راهکارهایی همچون مشارکت دادن آن ها در فعالیت های گروهی، استفاده از شیوه نوین تدریس به شکل جذاب و خلاقانه، دادن مسئولیت، ایجاد ارتباط خوب و موثر و ..... گام مهمی بردارم. یافته های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است که یک معلم می تواند با شناسایی و علل پرحرفی و عدم تمرکز بعضی از دانش آموزان نقش بسزایی را در ایجاد نظم و انظباط کلاس درس و متعاقب آن بالا رفتن تمرکز سایر دانش آموزان ایفا کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم ضعف دیکته نویسی یاسین، دانشآموز پایه ششم را در سال تحصیلی 1400-1399 بهبود ببخشیم؟
معصومه عسگریان - محدثه امینی نیا - معصومه کاظمی - محمد قربان پور
گذری بر پذیرش عدم قطعیت و تحمل ابهام در تعلیم و تربیت پساکرونا
هادی کازرونی شامیری
بررسی دیدگاه دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر قیدار نسبت به حفاظت از محیط زیست
سیمین مولائی
نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در کیفیت یادگیری
محمد لهراسبی - محمدرضا کرامتی
شناسایی و درمان اختلالات ذهنی و رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی
فاطمه حسین پور - مریم جعفری - سیدعرشیا کرمی - علی جعفری
شناسایی موانع تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامۀ درسی کشور ایران (ارائۀ یک الگو)
امین رضوانی - فریدون پریش - میثم پریش
مقایسه فلسفه تربیتی ماریا مونته سوری و توران میر هادی
نرگس زحل - ولی شکری
نقش والدین در مدیریت حضور دانش آموزان در فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های آن
حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی - مهدی اسکوییان
استفاده از فناوری اطلاعات در الگوی کلاس درس معکوس : بررسی مزایا و معایب
علی شمس ناتری - سمانه منصور سمایی
"The Use of Artificial Neural Networks in Solving Mathematical Problems: A Comprehensive Approach"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0