0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده فعلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پایه: مروری بر استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و موانع ادغام
نویسندگان :
کوثر ازوجی
1
مهرناز پاشا زانوس
2
1- داانشگاه آزاد چالوس
2- مرکز آموزش عالی بیتالهدی آمل
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات،مدارس،مهارت های آموزشی
چکیده :
این مطالعه استفاده کنونی معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مدارس آموزش ابتدایی ایران را مورد بررسی قرار داد و موانع یکپارچه سازی فناوری موثر را بررسی کرد. داده ها از 402 نفر (97 زن، 305 مرد) معلم آموزش ابتدایی به دست آمد. نتایج نشان داد که بیشتر معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقای پیشرفت دانشآموزان در مناطق سراسر برنامه درسی استفاده نمیکنند. معلمان گزارش دادند که بیشتر از کامپیوترها برای تهیه جزوه ها و آزمون ها استفاده می کردند و خود را در پردازش کلمه توانمندتر می دانستند. مطالعه زیر نشان داد که معلمان احساس میکنند کلاسهای شلوغ، آموزش ناکافی خدمات، عدم حمایت فنی و آموزشی بهموقع، برنامههای درسی انعطافناپذیر مدرسه، فقدان مشوقها، فقدان رهبری قوی، و عدم همکاری بین معلمان از مضرترین عوامل موفقیت هستند. ادغام فناوری در مدارس در نهایت، پیشنهادات معلمان برای غلبه بر این موانع نیز در این مطالعه ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش های گزینش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکترای آزمون سراسری
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
آموزش خلاق در مدارس ابتدایی: بررسی راهکارهای موثر برای معلمان
سیده فاطمه محمدنیا
بررسی رابطه بین خودپنداره و حل مسأله دانشآموزان دوره اول متوسطه اول شهر آمل
فاطمه مسلمی - مریم فضلی - سید اکبر احمدی - نقی صبوری
بررسی تاثیر فناوری های نوین آموزشی متاورس و واقعیت مجازی در نحوه یاددهی خلاقانه معلمان و یادگیری چند وجهی دانش آموزان
نازنین حسنی راوری - سعیدرضا عرب
طراحی و تدوین الگوی شایستگی مدیران مدارس دوره ابتدایی در آموزش و پرورش استان مازندران
سعید ولایی
بیداری اسلامی
محمد زارع
مقایسه آموزش و پرورش ایران با ژاپن و آلمان
مرتضی خیرآبادی - مجید الیاسی کلهودشتی - مهدیه ادبی فیروزجایی - علی میرزایی
درس پژوهی و کارکرد آن در یادگیری فعّال دانش آموزان
مریم حسین پور
بررسی نقش دانش و مهارت های حرفه ای دبیران در یادگیری دانش آموزان
فاطمه حاجی پور اسی - سمانه شاه حسینی
چگونه توانستم با استفاده از مدل یادگیری زایشی یادگیری تحلیلی دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم؟
منا سام دلیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0