0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر نظریه خودتعیین گری بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان
نویسندگان :
مریم خادمیان
1
محدثه رستم پور برنجستانکی
2
زهرا قاسم زاده
3
نرجس لطفی قادیکلایی
4
1- هنرستان فاضل نیا
2- دانشگاه فرهنگیان ساری، پردیس دکتر شریعتی
3- دانشگاه فرهنگیان ساری، پردیس دکتر شریعتی
4- مدرسه الزهرا
کلمات کلیدی :
نظریه خود تعیینگری،دانشآموزان،انگیزه،معلمان
چکیده :
نظریه خودتعیینگری در آموزش بر سهولت پاسخ به نیازهای اساسی روانشناختی دانشآموزان و معلمان متمرکز است. نظریه خود تعیینگری به نوبه خود، اعتماد دانشآموزان را نسبت به توانایی آنها برای موفقیت در وظایف تحصیلی افزایش میدهد و موجب درک عواملی است که انگیزه درونی، انگیزه بیرونی و سلامت روانی را تسهیل و یا تضعیف میکند. با مروری بر تحقیقات حوزه نظریه خودتعیینگری روشن است که هر دو نوع انگیزش درونی و بیرونی مجموعهای از پیامدهای مثبت را در سطوح مختلف آموزشی و زمینههای فرهنگی پیش بینی میکنند و با حمایت از نیازهای روان شناختی اساسی دانشآموزان برای استقلال، شایستگی و ارتباط تقویت میشوند. در این پژوهش به بررسی مطالعات انجام شده با استفاده از منابع کتابخانهای به این نظریه و روشهای آن و تاثیر آن در انگیزش تحصیلی دانشآموزان پرداخته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش های آموزش الکترونیکی در روند آموزش عالی
مهین اسداله پور - بهمن خسروی پور - منتهی بوعذار
مفهوم ارزشیابی برنامه درسی در نظام آموزش عالی کشور
آمنه مهدی زاده - مریم صادق کوهستانی
بررسی برخی بدمفهومشهای مبحث دینامیک در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
فرشته گلیان - سمیرا بهرامی
راهکارهای افزایش کیفیت آموزش مجازی
مریم شورج سمائی
معلم و تکنولوژی آموزشی: رابطه بین انگیزه معلم برای ادغام تکنولوژی آموزشی در کلاس درس خود و رضایت شغلی معلم
شهاب رزاقی کله بنی - عسکری دبیدی بهنمیری - سعید محسنی پور - علی کوپایی - زهرا قاسم زاده
بررسی تاثیر داستان ها و شخصیت های ادبی در تربیت اخلاقی و ارتقا ارزش های انسانی
محمد مهدی حیدری
کاربرد روش های نوین تدریس در حل مشکلات یادگیری تقارن محوری
امیر پوراحمدعلی آقامحلی - فاطمه رضازاده
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی در ایجاد انگیزه و یادگیری دانش آموزان
میثم نیکپور - فاطمه حسین زاده
بهینه سازی چند منظوره در سیستم های کارگزاری ابری جهت اینترنت اشیاء
حسن سعیدی
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تفکر نقادانه گریسون
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0