0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش ارتباط فضای آموزشی و درگیری های فعالیت بدنی و ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
نویسندگان :
ندا آذرپیرا
1
1- دانشگاه آزاد قائمشهر
کلمات کلیدی :
فضای آموزشی،دانش آموزان،فعالیت ذهنی،فعالیت فیزیکی – حرکتی
چکیده :
پژوهش حاضر به موضوع بررسی ارتباط میان فضای آموزشی و فعالیت های فیزیکی حرکتی با فعالیت های ذهنی دانش آموزان می پردازد؛ از اینرو برای جمع آوری داده های پژوهش در یک نمونه آماری که بصورت تصادفی ساده از طریق فرمول کوکران محاسبه شده که برابر با 269 نفر می باشد اقدام نموده شده که از سه پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که میزان آلفای آنها برابر با 0.733، 0.801 و 0.754 بدست آمده که نشان از پایا بودن پرسشنامه ها می باشد. برای تبیین ارتباط میان متغیرها نیز از آزمون پیرسون استفاده شده که برحسب آن مشخص شد که فعالیت آموزشی با فعالیت ذهنی دارای ارتباط است ولی با فعالیت فیزیکی حرکتی از دید پاسخ دهندگان بدلیل قراگیری مقدار معیار تصمیم بزرگتر از 0.05 ارتباط ندارد. همچنین فعالیت ذهنی با فعالیت فیزیکی حرکتی دارای ارتباط است، ضمنا تمامی ارتباطات موجود بصورت مستقیم و مثبت می باشد. براساس میزان ضریب مسیر و میزان آماره T میان فعالیت های فیزیکی، فضای آموزشی و فعالیت های ذهنی دارای ارتباط است و این ارتباط از نوع مستقیم و مثبت برای فعالیت های فیزیکی حرکتی با فضای آموزشی و فعالیت های فیزیکی حرکتی و فعالیت های ذهنی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر بازارگرایی و بازاریابی الکترونیک بر عملکرد: مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان متغیر تعدیلگر
لیلا ملایی شمع جاران - محسن علیزاده ثانی
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش
صدیقه منصورسمائی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی(برقراری ارتباط مؤثر و خودآگاهی) بر سرسختی دانش آموزان
پژمان بریمانی - علیرضا اسلامی - سمانه دوست محمد - زهرا اسلامی
راهبردهای حل مسأله دوره ابتدایی
فاطمه کشوری محبوب
اصول آموزش مفاهیم دینی به فرزندان در قرآن»
فاطمه رحیمی مقدم - سیده مریم موسوی
بررسی نقش معلمان در انتقال به عصر دیجیتال و چالش های پیش رو
مریم خادمیان - مهدی حقیقی - سعید محسنی پور - فرشته آقاجانی - زهرا قاسم زاده
بررسی تاثیر مدیریت اقتصاد خانواده دانش آموزان ابتدایی جویبار بر مشارکت والدین در دوران و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید عابدین خدادادی
بررسی نقش بازی های آموزش ریاضی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - احد صحرابانی - شهناز عبدالله پور
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
بررسی رابطه توسعه ی حرفه ای معلمان با تکنولوژی آموزشی
محنا فقیه عبدالهی - زهرا گلیج - مبینا زین العابدینی - فائزه مشهدی هراتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0