0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا
نویسندگان :
فاطمه سورتیجی اوکرکایی
1
نفیسه خورشیدی
2
طیبه یزدانی
3
1- آموزش و پرورش نکا
2- آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بجنورد
کلمات کلیدی :
پذیرش و تعهد،آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد،اضطراب،اضطراب نوجوانان،دانشآموزان دختر دوره متوسطه،دانشآموزان دختر دوره متوسطه نکا
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا بودند و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 40 نفر و به روش نمونه گیری تصادفی برگزیده شدند. پرسشنامه اضطراب ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده گردید. استفاده از آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی استفاده از روش توجه بر عملکرد به معلمان پیشنهاد می شود تا در روند فعالیت حرفه ای خود استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و عملکرد تحصیلی با نقش میانجی انگیزه تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر نکا
معصومه خلخالی - منیره بیابانی اسرمی
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر توجه به آموزه های ملی و مذهبی
سید علی جلالی - سید علی اصغر محمدی - میلاد خرمی - سید حسین آل هاشمی
بررسی ارتباط بین ترس از پیشرفت بیماری (کووید-19) با اضطراب وسلامت روانی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فتانه حسن نژاد میدانی
افزایش بهره وری معلم: یادگیری فراگیران در آموزش مجازی
زهرا قاسم زاده - فرشته آقاجانی - شهاب رزاقی کله بنی - مجتبی داداش زاده - عسکری دبیدی بهنمیری
بررسی ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با نقش میانجی سلامت روان در معلمان شهر کرمانشاه
شیرین قاسمی - مریم قاسمی - سروش نیک مهر
عوامل اثر گذار بر تحقق عدالت آموزشی در ایران
سیمین مولائی
ارائه راهکارهایی جهت یادگیری بهتر درس از طریق گفتمان و ارائه مسئولیت
فاطمه اکبرزاده شیخ محله - زینب اکبرزاده شیخ محله
تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی بر اساس شاخصهای زیست محیطی برحسب پایه تحصیلی
سجاد هدایتیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0