0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
افزایش بهره وری معلم: یادگیری فراگیران در آموزش مجازی
نویسندگان :
زهرا قاسم زاده
1
فرشته آقاجانی
2
شهاب رزاقی کله بنی
3
مجتبی داداش زاده
4
عسکری دبیدی بهنمیری
5
1- دانشگاه تهران
2- هنرستان مائده
3- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
4- اداره آموزش و پرورش سیمرغ
5- شهرداری بهنمیر
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، یادگیری آنلاین، معلم، فضای مجازی
چکیده :
تحولات جدید بخش صنعت و تغییر زندگی بشر که امروزه اتفاق افتاده است، تقاضای کیفیت متفاوت منابع انسانی نسبت به قبل و بنابراین، پیشرفتهای فناوری و جهانی شدن باعث تغییر در دنیای آموزش، به ویژه در اهداف یادگیری، فرآیندها و همچنین یادگیری رسانهها شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات پایههای ظهور جهانی شدن را بنا نهاده است. با توجه به سند تحول بنیادین مبنی بر بهرهمندی هوشمندانه از فناوریهای نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی، نیاز به بررسی چالشها و عوامل موثر بر کارایی معلمان در این فضا احساس میشود. پس از طراحی پرسشنامه به منظور جمع آوری اطلاعات، پرسشنامۀ مورد نظر با استفاده از روشهای پیمایش اینترنتی بر روی وب قرار گرفت که در نهایت، تعداد 56 نفر از معلمان دورههای مختلف تحصیلی شهرستان سیمرغ (استان مازندران) حجم نمونۀ این تحقیق را شکل داد. فاکتورهای موثر بر افزایش کارامدی معلمان فقط ناشی از معلمان نیست بلکه به طور کلی این عوامل را میتوان در 6 دسته جای داد: عوامل مربوط به دانشآموزان (تواناییهای تکنیکی، انگیزه برای یادگیری، مهارتهای ارتباطی)، نقش دانشآموزان، ویژگیهای معلم (انگیزه برای تدریس، تجربه آموزش و یادگیری آنلاین، سبک تدریس)، نقش معلم، جنبههای اجتماعی (سطح اجتماعیاشان، اخلاق)، طراحی دوره (محتوای دوره، ابزارهای مورد استفاده، نقش کلاس، تکنولوژی مورد استفاده، زمان لازم و ...).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی آموزش سواد آبی در کتاب انسان و محیط زیست
شبنم محمودی
بررسی رابطه بین ارزشیابی مستمر با موفقیت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
مهسا غلامحسین زاده - سحر کاوه
راهکارهای عملی اعتماد به نفس در دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
چگونه توانستم با کاربرد رسانه های سنتی و نوظهور موجبات پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم؟
حسنیه قاضی زاده - علی اصغر قلاوند
بررسی اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واج شناسی بر کاهش غلط های املایی در دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا شهرستان فریدونکنار
آرمان غنی زاده بیدختی
چگونه توانستم مهارت املانویسی دانشآموزم (مریم) را با روش مرحلهای تقویت نمایم؟
صدیقه محمودزاده - رضا براری
راهکارهای افزایش انگیزه دانش آموزان به منظور توجه به آموزش مجازی در دوران همه گیری بیماری کرونا
خدیجه ابراهیمی نیاک
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
زهرا دارباز - عزت الله ملک پور افشار
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
ایجاد ساختار مدیریت یکپارچه برای توسعه شرکت زمرد (با رویکرد عارضه یابی وضع موجود)
محمد سلیمانی - حسنعلی آقاجانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0