0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آشنایی با سوالات مفهومی ؛ فرصتی برای طراحی تکالیف مهارت محور در ریاضیات دوره ابتدایی
نویسندگان :
امیرمحمد مومنی کوهستانی
1
اسماعیل شیری رستمی
2
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران پردیس دکتر شریعتی ساری
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
سوالات مفهومی، تکالیف مهارت محور، بدفهمی های ریاضی
چکیده :
با توجه به تغییر کتاب های درسی با رویکرد جدید تدریس و اهمیت اهداف فرایندی در کتاب های ریاضی، نیاز به تغییر در روش های ارائه تکالیف جدید در فرایند تدریس و بعد آن می باشد، دیگر تکالیف رویه ای و ابزاری که مبتنی بر تکرار و تمرین باشد، منجر به یادگیری رابطه ای در دانش آموزان نمی شود. سوالات مفهومی با ساختار واگرا بودنش، و با چالش کشاندن مفاهیم آموزش داده شده، شرایط را برای اهداف و مهارت های فرایندی که روح حاکم بر مفاهیم و موضوعات ریاضی مهیا می کند تا درک و فهم دانش آموزان در درس ریاضی بهبود یابد و زمینه ای برای طراحی تکالیف مهارت محور قرار دهد. مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند طراحی تکالیف مهارت محور، از طریق نقش سوالات مفهومی چارچوب فکری پیشنهاد می دهد، تا معلم از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، موجب تحقق اهداف مهارتی و پایه ای در یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و روایت نگاری می باشد، که با تبادل تجربیات در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی، تهیه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش نیازها در اشتیاق شغلی و رفتار نوآورانه معلمان دوره ابتدایی بخش سلامی بر مبنای نظریه مازلو
مجید علی اکبری
رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در مدارس شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی 1403-1402
مرتضی قاسمی اقدمی - مهسا پیری - زهرا میرزایی - پرستو سلیمانی
نفوذ رسانههای اجتماعی در فرآیند یادگیری
بهناز شیخ عباسی فیروزکلا
تشخیص نفوذ شبکه های مبتنی بر نرم افزار برای افزایش دقت و کاهش حملات
مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی - فرشید شایان
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
معصومه شهسواری
رویکرد های نوین در مدیریت زنجیره تامین
رحیم اصغری - رضا سمیاری
بررسی تاثیر آموزش های اسلامی محور بر رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی (مطالعه موردی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان)
علی باقری فر - عبدالله شیرازی - زهرا ابراهیمی شاهرودی - مریم نوری ورمال
نقش بهسازی آموزشی درنظام تعلیم و تربیت
مریم قربانی
عدالت آموزشی در نظام آموزش رسمی ایران
سیمین امینی زارع - محمود رضا صفرائی
کاربرد سامانه های اطلاعات مدیریت در تضمین کیفیت دانش سازمانی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0