0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی آموزش سواد آبی در کتاب انسان و محیط زیست
نویسندگان :
شبنم محمودی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس
کلمات کلیدی :
انسان ومحیط،سوادآبی،اخلاق زیست محیطی
چکیده :
آب فقط منبع حیات برای موجودات زنده نیست بلکه در ساختار موجودات غیر زنده نیز وجود دارد و همه اکوسیستم های روی کره زمین را به هم وصل می کند جهان امروز با چالش های زیست محیطی مختلفی مانند کاهش ذخایر طبیعی، بخصوص منابع آب، خاک و غیره تا انواع مختلف آلودگی ها و تغییرات اقلیمی روبرو است. در این میان در کشورهایی مانند ایران که بطور طبیعی از دیر باز با کمبود بارش و منابع آبی روبرو هستند بحران آب در آینده می تواند اهمیتی تا سرحد یک مسئله امنیتی بخود بگیرد لذا چاره کار تربیت شهروندانی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر نسبت به مسائل زیست محیطی، بخصوص آب است تا در نحوه درست استفاده و حفظ منابع آب بکوشند. تدوین کتاب انسان و محیط زیست تلاشی برای تربیت شهروندانی مسئول به وظایف ملی و شهروندی در قبال حفظ منابع طبیعی بخصوص آب است. با آموزش سواد آبی و درک مفاهیمی چون رد پای اکولوژیکی آب می توان دانش آموزان را در موقعیت های زندگی واقعی در مواجهه با مسائل زیست محیطی قرار داد سپس آنها راتشویق به حل مسئله با دیدی انتقادی کرد. به این ترتیب زمینه برای نهادینه شدن فهم مسائل زیست محیطی و دغدغه مندی آنها نسبت به این مسائل را فراهم کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر رهبری متواضعانه مدیران بر رفتار خود توسعه ای و انگیزه توفیق طلبی معلمان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدائی شهرستان تربت حیدریه)
رمضان نجاتی
شناسایی عوامل تاثیرگذار فناوری اطلاعات بر سواد اطلاعاتی
نادی علیزاده - نرگس نیک زاد
بررسی رابطه بین خودکنترلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی - سیده زهرا حسینی - ام لیلا اخلاقی - سیدیوسف ساداتی
نقش بازی بر رشد مهارت های مختلف کودکان
آسیه ابدی - سمیه خزانی
بررسی شناسایی عوامل موثر بر قصد کارآفرینانه کسب و کارهای بین المللی (مطالعه موردی: دانشجویان پیام نور استان مازندران)
عارف آرین - باقر باقریان کاسگری
نقش کلاس های آموزش الکترونیکی برشیوه تدریس معلمان
محمدمهدی ادبی - سیدمحمدحسین موسوی نژاد - سیدنظام حسینی مرزناکی
Examining the application of trigonometry in different sciences
Mehran Maddah - Mohammadmahdi Nalehdar Kheljany - Mobin Baghery Kordkandy
بررسی اثرگذاری ابعاد شخصیت بر انگیزه ی معلمان ابتدایی آموزش وپرورش نصرت آباد
محمود صیادی - رقیه جهانتیغی - مریم کیخا
اثر بخشی الگوی تدریس E5 (براساس رویکرد ساختن گرایی) بر خود تنظیمی و خلاقیت در درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
فاطمه بور بور
مروری بر سه مدل برنامه درسی( مکعبی،تلفیقی و پنهان):پیامد ها و ضرورت های آنان در نظام آموزشی
فاضله شعبانی - نگین فخار - زهرا اسماعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0