0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
توجه به کیفیت تدریس ضرورتی اجتناب ناپذیر در قرن جدید
نویسندگان :
آمنه پراشی
1
پریسا زارع
2
1- دانشگاه پیام نور خرامه
2- دانشگاه پیام نور خرامه
کلمات کلیدی :
آموزش،تدریس،کیفیت تدریس
چکیده :
هدف پژوهش، بررسی مبانی نظری و ادبیات مرتبط با تدریس و کیفیت تدریس است روش پژوهش کیفی و از نوع کتابخانه ای و منابع جمع آوری اطلاعات، مقالات متعدد درباره کیفیت تدریس می باشد و نتایج نشان داد که بین آموزش و تدریس تمایز وجود دارد ضمن اینکه آشنایی با تدریس و الگوههای آن در کیفیت تدریس معلمان بسیار ضرورت دارد و در بررسی پیشینه پژوهش های مرتبط با کیفیت تدریس، نتایج بیانگر تاثیر معنی دار متغیرهای خودکارآمدي و تعهد سازماني بر کیفیت تدریس بود ضمن اینکه برخی از این عوامل نظیر انگیزه، تلاش فردی، طرز تفکر، اعتقاد در مورد تدریس، تعهد به تدریس، ویژگی های فردی و محیطی نقش کلیدی در تدریس خلاق دارند و در نهایت پیشنهاد می شود کیفیت تدریس مورد توجه جدی مدیران، معلمان و دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فرسودگی شغلی و سرمایه روانشناختی بر انگیزش شغلی در دبیران شهر کرج
فریبا رضایی - سیده محدثه حسینی - حوا قصرنیا
بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و سرمایه روانشناختی معلمان تربیتبدنی استان البرز
جواد صفری - معصومه سادات سید حسینی
راهکارهای پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
کیمیا صفرپور کاکرودی - فاطمه صفر رضوی زاده
بررسی تاثیر اخلاق کاری بر رفتار شهروند سازمانی و تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 7 مشهد
مهین اسداللهی چراغعلی - حسین مومنی مهموئی
بررسی دیدگاه دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر قیدار نسبت به حفاظت از محیط زیست
سیمین مولائی
تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
عفت شیخی
بررسی کارایی برنامه درسی در افزایش خلاقیت دانش آموزان ابتدائی
ندا آذرپیرا
نقش ادراک از کلاس درس در پیش بینی خود تنظیمی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
رضوانه رجبی
اثربخشی پیام نمودارها در شیمی دبیرستان با نرم افزار اکسل
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
بررسی و توصیف خطاهای املایی دانش آموزان پایه دوم دبستان امید انقلاب شهرستان نوشهر
رویا شکاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0