0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آسیب شناسی جذب و استخدام معلمان آموزش و پرورش
نویسندگان :
لیلا رضایی طالش
1
ندی مجیدی
2
صدیقه محمدیان
3
1- دانشگاه مازندران
2- فروردین قائمشهر
3- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
استخدام،آموزش و پرورش،معلم،آسیب شناسی،آموزش
چکیده :
این مقاله به بررسی اسیب شناسی جذب و استخدام معلمان در سیستم آموزش و پرورش در طول پنج سال گذشته میپردازد. معلمان نقش حیاتی در کیفیت و پیشرفت آموزش و پرورش دارند، اما به علت مشکلاتی که در فرآیند جذب و استخدام آنها وجود دارد، این سیستم با چالشهای مهمی روبهروست. ابتدا به بررسی موانع جذب و استخدام معلمان میپردازیم. این موانع شامل کاهش جذابیت شغل معلمی، کمبود منابع مالی و تجهیزات آموزشی، ناکارآمدی فرآیند انتخاب و استخدام، و عدم تطابق بین نیازهای آموزشی و مهارتهای معلمان است.سپس، تأثیر این موانع بر کیفیت آموزش و پرورش بررسی میشود. نقصان در تعداد و کیفیت معلمان میتواند منجر به کاهش کیفیت آموزش، بیثباتی در محیط آموزشی، و افتادن در عملکرد دانشآموزان شود.راهکارهایی برای بهبود فرآیند جذب و استخدام معلمان ارائه میشود. این راهکارها شامل افزایش جذابیت شغل معلمی، ارتقاء فرآیند انتخاب و استخدام، تأمین منابع مالی و تجهیزات آموزشی، و توسعه آموزش و پشتیبانی معلمان میباشند.در نهایت، نقش دولت، مدیران آموزشی و اربابان اثر در اجرای این راهکارها بررسی میشود. همکاری و هماهنگی بین این سه گروه از اهمیت بالایی برخوردار است تا با حل مشکلات موجود در فرآیند جذب و استخدام معلمان، کیفیت و عملکرد سیستم آموزش و پرورش بهبود یابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
منصوره توسلی - الهه محمدیان - اکرم رضایی - فهیمه عبدالهی
بررسی میزان همسویی برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی با عناصر پنج گانه برنامه درسی ملی
مرزبان ادیب منش
بررسی مبانی قرآنی و روایی دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن
زهرا نجف پور - حبیب حلیمی جلودار - محمد شریفی
ارزیابی کیفیت آموزشی در آموزش عالی
بهمن خسروی پور - زهره جابری
مطالعه تأثیرفضای مجازی و آموزش به روش الکترونیکی در یادگیری تحصیلی دانشآموزان
سیروان احمدخیاط
نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با تأکید بر نقش ورزش و تفریحات سالم
فهیمه رضائی - مهدی جعفری
آموزش درس تاریخ به روش یادگیری مشارکتی
کمال الدین طباطبائی
رابطه بین راهبردهای یادگیری خودگردان با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
سید مصطفی شفیع پور حسینی - سید رضی حسینی آهار - فاطمه منصورلکورج - مریم منصورپور
برنامه درسی تربيت شهروندي دوره ابتدایی؛چيستي، چرايي، رويكردها و راهكارها
عاطفه بهبودی - گلناز بارانی - صادق رزاق زاده
آشنایی با مفهوم نقاط کوانتومی و کاربرد های آموزشی
سیف الله قاسمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0