0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بر سرزندگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر خدابنده
نویسندگان :
علی یعقوبی
1
1- آموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
راهبردهای یادگیری اکتشافی،سرزندگی تحصیلی،اشتیاق به مدرسه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بر سرزندگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه دانش آموزان انجام شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیشآزمون– پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسرپایه ششم ابتدایی شهر خدابنده در سال تحصیلی 1402-1403 بود،که 40 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای در دوگروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند.ابزار اندازه گیری پرسشنامه اشتیاق به مدرسه بری، بتی و وات(2004) وپرسشنامه فام و تیلور (1990) در حوزه ی سرزندگی تحصیلی بود. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش آماری تحلیل تحلیل کوواریانس خطی استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها، نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه گواه و آزمایش از نظر آماری در سطح معناداری0.05< P (فرض صفر در سطح 5% رد می شود) یا سطح 95/0 معنادار می باشد. به منظور حذف اثر پیش آزمون از شاخص آماری تحلیل کواریانس استفاده گردید که نتایج به دست آمده، نشان داد آموزش آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بر 2 متغیر (سرزندگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه ) تاثیر معناداری داشت.میزان این تاثیر برای متغیر سرزندگی تحصیلی معنادار بودن عملی 0.23 بوده است، یعنی 23 درصد کلی واریانس سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مربوط به آموزش آموزش مبتنی بر یادگیری اکتشافی بوده است. میزان این تاثیر برای متغیر اشتیاق به مدرسه معنادار بودن عملی 0.21 بوده است، یعنی 21درصد کلی واریانس اشتیاق به مدرسه دانش آموزان مربوط به آموزش راهبردهای آموزش اکتشافی(حل مساله) بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی ایران
مسعود سامیان - رضا موحدی - ابراهیم صالحی عمران
تأثیر خود رهبری کارکنان بر بهبود برندسازی با میانجیگری هویت نقش
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - راضیه بلباسی
بررسی تاثیرات آموزش مهارت های زندگی بر بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان
سروش براری پاریجانی
بررسی تاثیر مدل ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک بر بهبود عملکرد منابع انسانی
آرمین کاکایی نژاد - پردیس ثابتی - نادر انقطاع - مهیار فضل یاب - حسن شوندی
مزایای آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان در آموزش و پرورش
رضا رضایی چراتی - دانیال رضایی چراتی - مهران جانباز - محمد مهدی حبیب نژاد
نقش توبه در سقوط حد از دیدگاه فقه امامیه و حقوق موضوعه
فرزاد امامیان - سید محسن نبی پور دوآبسری - زهرا اعلمی
تبیین ارتباط شورای معلمان و هویت حرفه ای معلمان بر اساس نظریه انسان به منزله ی عامل
فاطمه رهبری - محجوبه کریمی
رابطه فرهنگ مدرسه و اخلاق حرفه ای با دلبستگی شغلی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد )
کریم عزیزی - زمان علی رضایی - سید یاسر میری - علی اصغر ربیع تبار - مرتضی زارع
تاثیربهداشت روانی و عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم شهرستان محمودآباد
منصور کاظمی
تأثیر ارزشیابی مستمر آ .پ در پرورش خلاقیت و یادگیری عمیق درس ادبیات مقطع متوسطه یک
سیده سکینه نورانی جورجاده - علی قربانی ولیکچالی - سیده نرگیس نورانی جورجاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0