0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
خلاقیت در آموزش و آموزش خلاق
نویسندگان :
مینا عباسی
1
1- اداره آموزش و پرورش آمل
کلمات کلیدی :
آموزش،خلاقیت،آموزش خلاق،خلاقیت در آموزش
چکیده :
خلاقیت غالباً به صورت امری غیرمنتظره است، اما در واقعیت، اکثر مدارس در حال حاضر موضوعی به نام "شکاف خلاقیت" را با فعالیت خلاقانه تری که در خارج از مدرسه اتفاق می افتد، تجربه می کنند. بسیاری از روانشناسان استدلال می کنند که خلاقیت فقط یک غنی سازی در کلاس درس نیست، این یک مجموعه مهارت های روانشناختی قابل تعریف و قابل اندازه گیری است که یادگیری را تقویت می کند و در نیروی کار قرن بیست و یکم ضروری خواهد بود. از این رو کودکان مبتکر و خلاق در سیستم های آموزشی مهم هستند. دانشمندان خلاقیت خود را با تفاسیر مختلف ابراز کرده اند. به گفته آنها، همه افراد درجات مختلفی از خلاقیت دارند. این بخش بسیار مهمی از هر سیستم آموزشی است. وجود محیطهای خلاق، بخشهای اساسی هر نظام مدرسهای است که عمدتاً برای دانشآموزان فراهم میشود، زیرا فرصتهای متفاوتی را برای آنها فراهم میکند. بنابراین خلاقیت در هیچ برنامه آموزشی فراموش شدنی نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ذهن آگاهی با استرس شغلی کارکنان در ادارات امور مالیاتی استان مازندران
زینب کرمی - دکتر داود کیاکجوری
نقش معلم در فرایند آموزش و یادگیری
آمنه مهدی زاده - خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی
بررسی و توصیف خطاهای املایی دانش آموزان پایه دوم دبستان امید انقلاب شهرستان نوشهر
رویا شکاری
رابطه رهبری معتبر و نادیده گرفتن خشم با توجه به نقش میانجی در ک صدای کارکنان
منصور اسدی - فرزانه رحیمی
مشکلات و معایب کلاس مجازی در منطقه مرزن آباد
فاطمه تیرگرفاخری - محمدجواد سینکایی چتن - رقیه غرایاق زندی
آسیبشناسی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد)
بشری مطلق مهاوی - خلیل زندی
چالشها و مزایای برنامه شاد در فرآیند آموزش مجازی از دیدگاه معلمان ابتدایی
رابعه مرادی
بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر گرگان
سمانه خسروی
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
بررسی میزان تأثیر محتوای کتاب حسابان 1 (پایه ی یازدهم) دوره ی دوم متوسطه بر اساس حیطه ی شناختی بلوم و شاخص خلاقیت گیلفورد
فاطمه یوسف زاده درزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0