0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه امیرپازواری شهرستان بابلسر
نویسندگان :
سمیه سلطان زاده بالی
1
صفیه طهماسبی لیمونی
2
میترا قیاسی
3
1- دانشگاه آزاد بابل
2- دانشگاه آزاد بابل
3- دانشگاه آزاد بابل
کلمات کلیدی :
روش خواندن اجمالی،تندخوانی،پیشرفت تحصیلی،کتابخانه عمومی امیرپازواری،شهرستان بابلسر
چکیده :
هدف: تعیین تأثیر آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه عمومی امیرپازواری بابلسر با رویکرد تجربی است. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر، تجربی- از نوع پیشآزمون پسآزمون است. جامعه آماری این پژوهش 181 نفر از دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه عمومی امیرپازواری بابلسر هستند و براساس روش نمونهگیری هدفمند از 181 نفر عضو کتابخانه، تعداد 72 نفر که حداکثر شباهت را از نظر ویژگیهای جمعیت شناختی داشتند، به عنوان نمونه آماری انتخاب و به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه سلطانزاده و دیگران(1398: ص14) استفاده شده است، که حاوی 12 سؤال با محتوای شیوههای مطالعه براساس دستهبندی ارائه شده در کتاب "روشهای یادگیری و مطالعه" (سیف، 1401: 101) است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و آزمونهای کلموگروف-اسمیرنوف، تحلیل کوواریانس یک طرفه و تی استیودنت تک نمونه استفاده شده است. یافتهها: يافتهها نشان داد بین میزان روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی در دو گروه آزمون وشاهد درسطح معنیداری 001/0 تفاوت معنیدار میشود. بین آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی و پیشرفت تحصیلی رابطه معنیدار وجود دارد (سطح معنیداری = 051/0) . آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر مطالعه روزانه درسی(سطح معنیداری 743/0) و مطالعه روزانه غیردرسی تأثیر معنیدار ندارد(سطح معنیداری 205/0). نتیجهگیری: آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه امیرپازواری بابلسر تاثیر داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آشتی با لگاریتم
فاطمه مقصودی - سمانه مقصودی - مهدی عباسی مود
ارتباط سازندهی زوجین در پرتو عوامل تأثیرگذار بر ایجاد آن: یک مطالعه مروری
مریم عنایتی شبکلایی - مائده عنایتی شبکلایی - فاطمه قاسمی دادوکلایی
بررسی روش های مؤثر در سلامت اخلاقی با تکیه بر آموزه های قرآنی
حمیدرضا فریدی
راهکارهای توسعه خلاقیّت و نوآوری در بین دانشآموزان هنرستانها با استفاده از تکنیک گروه اسمی (NGT)
هنگامه خزائی
Harnessing the Potential of Large Language Models in Modern Marketing Management: Applications, Future Directions, and Strategic Recommendations
Raha Aghaei - Ali Akbar Kiaei
ماهیت گفتار درونی
امیرعباس بابکیان پور - فریبا منظمی تبار
تحلیل محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی بر اساس مهارت های کاوشگری
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
بررسی ارتباط عملکرد سازمانی با تسهیم دانش معلمان ابتدایی
رضا براری - سید علی سیدیان رکنی
واکاوی و تبیین جایگاه علم عدد در جهان هستی از منظر و آراء اخوان الصفاء
رمضان مهدوی آزاد بنی - امیر شیخی
تأثیرآموزش های همراه باتولید بر انگیزه پیشرفت هنرجویان هنرستان های آموزش و پرورش
مهناز اسیوند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0