0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و سرمایه روانشناختی معلمان تربیتبدنی استان البرز
نویسندگان :
جواد صفری
1
معصومه سادات سید حسینی
2
1- پیام نور کرج
2- دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
کلمات کلیدی :
تعلقخاطر، سرمایه روانشناختی، معلمان تربیتبدنی.
چکیده :
مدیریت منابع انسانی پیچیدهترین و مشکلترین بخش مدیریت است و ازجمله وظایف مدیران، جذب نیروهای انسانی مناسب، از اهمیت ویژهای برخوردار است. درواقع، موفقیت هر سازمان درگرو استفادهی بهینه از نیروی انسانی آن سازمان است هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و سرمایه روانشناختی معلمان تربیتبدنی استان البرز بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیتبدنی استان البرز (1450 نفر) بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 340 نفر بهعنوان نمونه به شيوه خوشهای طبقهای انتخاب شدند. روش تحقیق، توصیفی – همبستگی و جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفت. ابزار مورداستفاده تحقیق، دو پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (2000) و پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز (۲۰۰۷) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمونهای آمار استنباطی (تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد از بین ابعاد سرمايه روانشناختی، امیدواری و تابآوری قابلیت پیشبینی متغیر احساس تعلق به مدرسه معلمان تربیتبدنی را داشتند. پیشنهاد میگردد که در تصمیمگیری و حل مسائل کاری، مشارکت کلیهی اعضای گروهها در اجرای امور مربوط به انجمن اولیا و شورای معلمان مدرسه را موردنظر داشته باشند؛ و با بهکارگیری روشهای بهروز در جهت توانمند نمودن معلمان، تعلقخاطر به مدرسه را ارتقا دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین پذیرندگی شغلی و کمال گرایی در بین مدیران و معاونین مدارس ابتدایی مازندران
حاتمه رجبی نیا - جعفر نصیر ناتری
تاثیر اختلال بیش فعالی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
تا ثیر روش های نوین تدریس(پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98
فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - فاطمه سلیمان پور
رابطه بهزیستی معنوی و حمایت اجتماعی درک شده با رضایتمندی زناشوئی زوجین با حداقل 5 سال زندگی مشترک
فاطمه رضایی - شعبانعلی باقریان - محمدجواد رنجبر
چگونه توانستم مهارت خوانداری دانش آموزم امیرحسین قاسمی در پایه دوم را با روش خلاقانه تقویت کنم
سیده معراج عظیمی امرئی
اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم
اسماعیل مردانی زاده - مظفر یوسفی - مریم مردانی زاده - افسانه یوسفی
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سیستم مدیریت ایمنی در کارکنان آتش نشانی قم
احمد محمدی اصل
تأثیر وسایل کمک آموزشی در افزایش میزان یادگیری دانش آموزان
آذین جعفرزاده
نقش فناوری اطلاعات در آموزش ریاضی و غنی سازی کلاس درس
مرتضی علیجانپور لداری - رضا براری
معماری سبز
مرضیه زالکانی - امین ابراهیمی دهکردی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0