0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین پذیرندگی شغلی و کمال گرایی در بین مدیران و معاونین مدارس ابتدایی مازندران
نویسندگان :
حاتمه رجبی نیا
1
جعفر نصیر ناتری
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن
کلمات کلیدی :
پذیرندگی شغلی،کمال گرایی،شوق داشتن،جذب و وقف خود.
چکیده :
هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین پذیرندگی شغلی و کمال گرایی در بین مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان مازندران مي باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد. به کمک جدول مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی ساده 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه سنجش پذیرندگی شغلی شوفلی و سالاناوا (2002) با پایایی 891/0 و همچنین پرسش نامه کمال گرایی شورت و همکاران (1995) با پایایی 901/0 می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنف، آزمون ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون گام به گام) به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق حاکی از این است که بین پذیرندگی شغلی و مولفه های آن (شوق داشتن، جذب و وقف خود) با کمال گرایی مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان مازندران رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد از از 3 متغیر موجود برای پذیرندگی شغلی متغیر وقف خود با ضریب 226/0 دارای بیشترین تاثیر بر کمال گرایی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی آثار صلوات در زندگی
آذر بیژنی - خدیجه بیژنی - مهدی فلاح
چگونگی کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
مهرداد مرادخانی
بررسی تاثیر نقش سلامت معنوی در افزایش عزت نفس
زهرا عباسی کلان - عارفه صادقی
تدریس ریاضی و علوم تجربی مقطع ابتدایی به کمک نرمافزار آموزشی و آزمایشگاه مجازی
مهسا رضایی
نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان
مجید جشیره - فضیله حوت - مهران پرهیزکار - رابیه میهن خواه
مروری برعوامل موثردرپیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری - محمدرضا حیدری
تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه ی دوم (رشته ریاضی و فیزیک) بر اساس تکنیک ویلیام رومی، حیطه ی شناختی بلوم
فاطمه مقصودی - منظر مالکی - حمیده حسامی - مرضیه لاله
عملکرد هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش
شکوفا مستوفی
قلمرو آموزش زبانهاي خارجي در برنامه درسي ملي و بررسي جايگاه آن
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
راهکارهای افزایش جذابیت تدریس در کلاس زبان و ادبیات فارسی
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران - ارشیا آقاجان پور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0