0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم
نویسندگان :
اسماعیل مردانی زاده
1
مظفر یوسفی
2
مریم مردانی زاده
3
افسانه یوسفی
4
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
4- ازاد
کلمات کلیدی :
کليدواژهها: شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، اعتياد به اينترنت، دانش آموزان متوسطه.
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتياد به اينترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون بود. جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموزان متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 98-97 در شهرستان کوهرنگ بود. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ و همکاران مورد استفاده قرارگرفت. بـا استفاده از روش نمونـه گيـري خوشه ای چند مرحله ای ابتدا 3مدرسه مشخص شده و در هر مدرسه دو کلاس انتخاب کردیم و در مجموع6 کلاس انتخاب شدند، که در مجموع از بین آنها 30 به صورت تصادفی به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم شدند گروه آزمایش طی هشت جلسه (دو جلسه در هفته) و هر جلسه دو ساعت مورد مداخله قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام دوره، هر دو گروه مجدداً مورد ارزیابی (پس آزمون) قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان می دهد تفاوت مشاهده شده بین میانگین نمره اعتياد به اينترنت شرکت کنندگان گروه آزمایش در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون معنی دار می باشد. بنابراین اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتياد به اينترنت دانش آموزان متوسطه اول و دوم تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فرایند اجرای درس پژوهی درمدارس ابتدایی
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - فرزانه بابادی - ژیلا احمدی
بررسی روش های مناسب ارزیابی عملکرد از دیدگاه کارکنان و مدیران آموزش و پرورش
مریم رحیمی - مهدی حسین زاده
A modern method for solving fixed points of various functions using Particle Swarm Optimization- Ant Lion Optimizer Algorithm
Sayyed masood Zekavatmand jazy - Javad Vahidi - Mohammad bagher Ghaemi
نقش خلاقیت در آموزش و یادگیری
سارا بیات - فاطمه مرادی وهرانی
عوامل تاثیرگذار بر نوآفرینی و خلاقیت در معلمان و دانشگاه فرهنگیان
عشرت نقی زاده - محمد نقیزاده - علی نقیزاده
مدیریت زمان
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
چگونه می توانم رفتارهای خشونت آمیز دانش آموزان کلاس دهم هنرستان را بهبود ببخشم ؟
فریبا پولادی باغبادرانی
آموزش مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی ایران
مسعود سامیان - رضا موحدی - ابراهیم صالحی عمران
توسعه فردی مبتنی بر شایستگی توسعه و ارتقاء همکاران مطالعه موردی شهرداری مشهد
مهدی یاراحمدی خراسانی - مهسا شهابی کاسب - امیرحسین ریخته گرزاده
ارزیابی مشکل ایجاد اضطراب جدایی از مادر در دانشآموز و ارائه راهکارهای اجرایی با انجام اقدام پژوهی در مدرسه
رقیه گلستانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0