0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
رضا رئیس پور
1
حلیمه معروفی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش آمل
کلمات کلیدی :
هنردرمانی،یادگیری خودتنظیم،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی بررسی اثربخشی هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان دبستان بهنام بود و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 30 نفر و به روش نمونه گیری سرشماری برگزیده شدند. پرسشنامه پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی بوفارد ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده گردید. استفاده از آموزش هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی آموزش هنردرمانی به معلمان پیشنهاد می شود تا در فعالیت حرفه ای استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاه کاربردی معلم به ریاضیات گسسته
مسعود خسروتاش - صمد شعبانی فر
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
بررسی تطبیقی بن مایه های مشترک عاشقانه در داستان «خسرو و شیرین» نظامی و «اصلی و کرم» آذربایجان
حسین قاسمی زاده
طرح درس مبتنی بر فناوری
سیده بتول حسینی - مریم دیوسالار
تقویت مهارت نوشتن با کمک بازی های بومی _ محلی ׃ اقدام پژوهی
الهه مسلمی یورخانی
مروری بر خودافشایی معلمان به عنوان پیش بینی کننده تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت آنها
محمد غفاری مجلج - عبدالکریم داودی زاده
چگونگی مدیریت مدرسه با روش مدیریت جامع مدرسه
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
بررسی نقش ناگسستنی مدیریت منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد نیروی انسانی
سیدجمال پورهاشم
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
دانش دردسرساز و دانش آستانه در آموزش
فرشته گلیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0