0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی آموزش مهارت گفتاری زبان انگلیسی زبان آموزان و عوامل موثر بر آن در مدارس دوره ی دوم متوسطه در ایران
نویسندگان :
سید مرتضی هاشمی تروجنی
1
پریسا فرخی نژاد
2
1- آموزش و پرورش شهرستان کنارک-چابهار
2- دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان
کلمات کلیدی :
آموزش زبان انگلیسی، مهارت گفتاری، بافت آموزش زبان انگلیسی
چکیده :
چکیده مهارت گفتاری و توانایی برقراری ارتباط کلامی، همواره یکی از اهداف اصلی آموزش زبان انگلیسی در ایران بوده است. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی آنچنان اهمیت دارد که گاهی معیار اصلی سنجش کیفیت دانش زبانی فرد زبان آموز تلقی میگردد. در حقیقیت یکی از مشکلاتی که اکثر زبان آموزان در مسیر یادگیری زبان انگلیسی با آن مواجه هستند بحث یادگیری تکنیک های مربوط به تقویت و بهبود مهارت گفتاری می باشد. در بسیاری از بافت های آموزش زبان انگلیسی مانند مدارس و آموزشگاه های خصوصی، بر یادگیری این مهارت تاکید می گردد. به همین دلیل، در مقاله ی حاضر، ابعاد مهارت گفتاری زبان آموزان مدارس دولتی و اثرگذاری برنامه های آموزش زبان بر این مهارت در مقایسه با برنامه های آموزشگاه های زبان مورد ارزیابی قرار گرفتند. مشاهدات مستقیم از کلاس های آموزش زبان و نحوه ی اداره ی آنها توسط محقق در مدرسه انجام شد. سپس آزمون TOEFL Speaking Test از زبان آموزان به عمل آمد. و در نهایت از چند تن از دبیران و دانش آموزان مدارس دولتی مصاحبه ای در مورد اثرگذاری برنامه ی آموزش زبان در مدرارس و عوامل موثر بر تقویت مهارت گفتاری انجام شد. یافته های این پژوهش نشان میدهد دانش آموزان مدارس دولتی که در آموزشگاه های آزاد مشغول به یادگیری زبان انگلیسی هستند از مهارت گفتاری و توانایی کلامی بهتری نسبت به دیگر دانش آموزان برخوردار هستند. و عوامل روش تدریس، کتاب، محیط آموزشی، زمان، سن، انگیزه، و نیاز بر یادگیری و بهبود این مهارت موثر هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کنترل پیشبین تطبیقی در مبدل بوست مرتبه دوم با هدف بهبود پاسخ گذرا
حسین سعیدی
اثر بخشی توانبخشی حرفه ای بر سبک معنا در زندگی نوجو انان معلول
طاهره عطاپور چخماق بلاغ
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
مریم توکلی - سیده زهرا حسینی
مقایسه ی تاثیر آموزش مشارکتی با آموزش سنتی در میزان یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه سوم دوره ی ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری - مریم گل براری - خدیجه خیاط - سکینه عالیشاهی
مزایا و معایب و تکنیک های آموزش مجازی
فاطمه خزایی کوهپر - معصومه خزایی کوهپر - فاطمه محمدی هچرودی
تاثیرشکاف دیجیتال بر فرایند آموزش و یادگیری در دوران کرونا
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی - میترا حق شناس - ملیحه بابایی - صدیقه عبدالله زاده
اثربخشی روش آموزش چندحسی فرنالد بر مهارت خواندن دانش آموزان پایه دوم مبتلا به نارساخوانی شهر محمودآباد
زلیخا ایزدپناه - سمانه سیاحی - رقیه موسوی
بررسی تاثیر چند رسانه ای ها بر تقویت مهارت های یادگیری دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی
معصومه صالحی میر
مدیریت کلاس درس
سمانه پورفلاح سیدمحله
جهانی شدن نظام های آموزشی
مریم قادری - سیده مائده زمانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0