0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی
نویسندگان :
منصوره پورحسنی
1
زینب نصیرنیا
2
1- دانشگاه
2- دانشگاه
کلمات کلیدی :
سرمایه اجتماعی، سرمایه فکری، اشتیاق شغلی.
چکیده :
هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی غرب استان مازندران مي باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری معلمان واحدمذکور بوده که به کمک جدول مورگان و از روش نمونه گیری تصادفی ساده 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه معتبر سنجش سرمایه اجتماعی ویلانووا و جوسا (2003) با پایایی876/0 و پرسشنامه سنجش سرمایه فکری بونتیس (2004) با پایایی 911/0 و پرسشنامه سنجش اشتیاق شغلی سالواناوا (2001) با پایایی924/0 بود. برای روایی پرسشنامه از روایی صوری و محتوایی استفاده شده و برای پایایی آن نیز از آلفای کرونباخ با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنف و آزمون رگرسیون) انجام شد. یافته های تحقیق حاکی از این است که سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری بر اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی غرب استان مازندران تاثیرمثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم که سطح نمرات امتحان نهایی فیزیک دانش آموزان خودرا بالاتر ببریم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
شناسایی موانع تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامۀ درسی کشور ایران (ارائۀ یک الگو)
امین رضوانی - فریدون پریش - میثم پریش
مزایا و معایب لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر 2022
یاشگین علیزاده کرد - مرتضی دوستی
مدل سازی با توابع مثلثاتی
محمود داورزنی - پارسا پیرهادی - ولی شکری
چگونه توانستم با استفاده از طرح برنامه ویژه مدرسه، مهارت و امید به زندگی را در دانش-آموزان افزایش دهم.
اعظم حسن پور
سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند یادگیری الکترونیکی
مجید شیرزاد - رضاعلی حسین زاده
یادگیری مؤثر با تکیه بر نوآوری در آموزش
فاطمه رجبی ملکشاه - نازنین قلیپور قصاب - کوثر عسکری سیار
مدیریت دانش رمز موفقیت در سازمان های پیشرو
مریم آباده - آزیتا سلاجقه
فناوری و روش تدریس الکترونیک(مجازی) دانش آموزان
فاطمه سالاری - زهرا سالاری - سکینه اسلامی
بررسی یک چارچوب پیشنهادی بین ابعاد رضایت درک شده دانشجویان و تمایلات رفتاری در پذیرش یادگیری الکترونیکی چندرسانهای تعاملی
فرامرز عظیمی رود کنار - اسمعیل زارعی زوارکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0