0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر رهبری تحول آفرین و جو سازمانی بر کارآمدی معلمان با نقش میانجی ادراک از توانمندی
نویسندگان :
محمد فائق محمدی
1
سیامک صادقی
2
ایوب نقیب سادات
3
1- بوعلی سینا
2- دانشگاه تهران
3- علامه طباطبایی
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی: رهبری تحول آفرین- جو سازمانی- ادراک از توانمندی – کارآمدی معلمان
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین و جو سازمانی بر کارآمدی معلمان با میانجیگری ادراک از توانمندی معلمان مدارس متوسطه دوم سنندج بود. در این پژوهش، رهبری تحول آفرین و جو سازمانی به عنوان متغیر مستقل، کارآمدی معلمان به عنوان متغیر وابسته و ادراک از توانمندی به عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته شد.جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس متوسطه دوم سنندج بود. نمونه آماری به صورت خوشهایی تصادفی صورت گرفت که شامل 250 نفر از معلمان مدارس متوسطه دوم سنندج بود.روایی سازه پرسشنامه ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ محاسبه شد. تحلیل نتایج با استفاده از روش های آماری تی مستقل و مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که مولفه های زیربنایی متغیرهای پژوهش بیانگر مناسبی برای متغیرها می باشند. همچنین مشخص شد که رهبری تحول آفرین هم به صورت مستقیم و هم به واسطه ادراک از توانمندی تاثیر مثبت و معنی داری را بر کارآمدی معلمان دارند. همچنین جو سازمانی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثر معنی داری بر کارآمدی معلمان دارد. در نهایت مدل مفهومی پژوهش و پیشنهادات بر گرفته از یافته ها آورده شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مدیریت دانش در سازمان ها
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - معصومه ملک پور
بررسی رابطه رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی بر کیفیت تدریس - توسط معلمان ابتدایی شهرستان آمل
مریم فروتن نیاکی
چگونه توانستم با استفاده از روشهای فعال تدریس کلاس درس را شاد کنم بی انگیزه بود ن دانش اموزان کاهش دهم ویادگیری آنها را ارتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
بررسی دیدگاه دین اسلام درباره نظم و انضباط در آموزش
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی
بررسی شیوه های نوین تدریس(تکنولوژی آموزشی) و تاثیر آن بر یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی استان فارس
هادی محمد صادقی
نقش دوره های آموزش ضمن خدمت آموزش وپرورش در تأمین نیروی انسانی متخصص
سیده کلثوم هاشمی منش
اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
مریم محمدزاده
رابطه مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی با خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار
مهناز دواچی - علی بیدی - رسول جمالی باداشیانی - سیدجواد قریشی نژاد
جهانی شدن نظام های آموزشی
مریم قادری - سیده مائده زمانی
نقش معلمان درحفاظت از محیط زیست با تاکید بر آموزش در مدارس
سید هادی رضائی نیکو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0