0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهبرد حل مسأله و تاثیر آن برآموزش ریاضی
نویسندگان :
شیده مهدی زاده
1
ثریا گرجی دیزآبادی
2
علی اسدی ملردی
3
1- پردیس فرهنگیان فاطمه زهرا
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
استراتژی های آموزشی ،راهبردهای نوین تدریس، سازنده گرایان، دانش آموز محور.
چکیده :
راهبرد حل مسأله ، یکی از روش های فعال یادگیری محسوب می شود؛ زیرا مهم ترین نقش آن، قرار گرفتن دانش آموزان در مؤقعیت آموزشی می باشد. این راهبرد، دانش آموزان را به تفکر نظامند واداشته، سپس به مدد تجربه، در فرایند یادگیری از مهارت های کسب شده برای رفع مشکل استفاده می نمایند. هدف پژوهش « راهبرد حل مسأله و تاثیر آن برآموزش ریاضی» می باشد. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه ی دانشآموزان پایه ی ششم ابتدایی دخترانه ی شهرستان قائم شهر درسال تحصیلی (98-1397) که (429) نفر بوده، می باشد. به روش تصادفی ساده، کلاس پایه ی ششم دبستان دخترانه ی امانت حدود (10%)حجم جامعه انتخاب شده ومقایسه ی تأثیر تدریس با شیوه ی سنتی در نوبت اول و روش فعال حل مسأله در نوبت دوم برای دانش-آموزان در دو گروه اجرا گردید. روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بین دو گروه انجام شد. با استفاده از آزمون تی، تجزیه و تحلیل نمرات پس آزمون بین دوگروه با آزمون تی، نشان داد که بین عملکرد دو گروه آماری، تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش حاکی است: راهبرد حل مسأله ، دانش آموزان را در فرایند یادگیری فعال نموده و به کمک تجربیات و دانش کسب شده، یادگیری عمیق و مادام العمر در آنان توسعه یافت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین خواب و سلامت روان: بررسی تأثیر خواب کافی بر خلق و خو و عملکرد شناختی
فاطمه قارداشی عمران - امیرابوالفضل ذاکری
بررسی وضعیت تحصیلی و عاطفی دانش آموزان دیر آموز
آتنا آغاسی - فاطمه صفری
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
فرزانه سفری ماچک پشتی - حسین حسن پور
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
تاثیر برنامه های مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش اموزان مقطع اول متوسطه دبیرستانهای امیرکبیر۱ و سلیم شیرازی شهرستان شیراز
مهرداد طباطبایی شوریجه
چگونه توانستم مشکل بدخطی دانش آموز ا-ح را بهبود بخشم؟
اعظم امیری
راهبردهای فرهنگ سازی محیط زیست در آموزش و پرورش
فخرالسادات حلمی - محمد اسماعیل نصرآبادی
تعیین مدل رگرسیونی رفتار شهروندی در پیشبینی رضایت شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان ایلام
بتول مهری - رویا جعفری والی - زری حسینی - تقی درخشان فر
Investigating Iranian EFL Teachers’ Attitudes toward Critical Thinking Principles across Gender and Teaching Experience
Zahra Aghazadeh - Leila Elmi
بررسی دوره های ضمن خدمت آموزشی و نقش آنها بر پیشرفت شغلی معلمان
آزاده برجی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0